Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "anekdotická hudba"
Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Význam a původ anekdotické hudby Luca FerrarihoJeřábek, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Práce se zabývá původem a přínosem momentu, kdy Luc Ferrari v kompozici Hètèrozygote použil útržky nahrávek skutečného života, které později označil jako anekdotické. Anekdotickou hudbu pak Ferrari plně rozvíjí v ikonické sérii kompozic Presque Rien. Původ anekdotické hudby zkoumá práce jak z hlediska Ferrariho osobní motivace, tak z hlediska vývoje smýšlení o hudebním zvuku ve 20. století. Zpracování historického kontextu vychází především z knihy Jacqueline Caux Almost Nothing with Luc Ferrari, rozhovorů s Ferrarim, Ferrariho vlastních textů, a několika dalších článků věnujících se Ferrarimu, institutu GRM a elektroakustické hudbě. Největší přínos Ferrariho anekdotické hudby spatřuje práce ve využití živých zvuků jak pro jejich abstraktní kvality, tak pro jejich narativní potenciál. Hlavním předmětem práce je tedy povaha a použití zvukového materiálu. Způsob zacházení s tímto materiálem vnímá práce jako přelomový. Předmětem práce není vlastní hudební syntax kompozice a stejně tak se práce nezabývá Ferrariho instrumentální hudbou, hudebním divadlem a kvůli svým specifikům se nevěnuje ani Ferrariho zvukovým instalacím. Analytické části práce reflektují teorii Katharine Norman rozvinutou v textu Real-World Music as Composed Listening a jazykovou mřížku Simona Emmersona. Své hypotézy práce opírá o autorův původní rozhovor s Brunhild-Meyer Ferrari, Ferrariho manželkou, která měla bezprostřední vliv na podobu Ferrariho kompozic.