Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "analýzy filmových děl"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 57
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A Night´s PortraitBuffa, Gabriele(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06I´m interested in examining nigth scenes in film. Askong how cinematographers light scenes that are supposed to be in darkness.
- Analýza vzájemného ovlivnění kameramana a režiséraVančura, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Práce je jakýmsi zamyšlením nad spoluprácí kameramana a řežiséra. Jejím úkolem je analyzovat do jaké míry je kameramanův rukopis formován osobou režiséra a do jaké míry se kameramanův rukopis mění v závislosti na žánru filmované látky.
- Barvy v evropském a indickém filmuChlumská, Františka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Práce se věnuje rozdílným a shodným tendencím v užívání barev v současné indické a evropské kinematografii. Zmiňuje psychologické účinky barev na člověka. Popisuje historii evropského a indického umění se zaměřením na barvu. Dále se věnuje barevné symbolice v rámci evropské a indické kultury. Na konkrétních příkladech filmů rozebírá a popisuje jejich barevné palety a ty následně porovnává. Pojmenovává faktory ovlivňující barevnost filmu. Obecně shrnuje základní shody a rozdíly v užívání barev v rámci porovnávaných kinematografií.
- Case Studies of the Influence of Painting on the Cinematographer´s WorkCortes, Laura Camila(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16I want to analyze particular films for how paintings guided cinematographer to make certain choices for film´s overall look, looking at An American in Paris, Mazany Filip and Cyrano de Bergerac.
- Černobílý film 21. stoletíSýkorová, Zdena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-25Černobílý film v 21. století neříká to stejné, co černobílý film v 20., 60., nebo 90. letech století minulého. Proměňující se význam tohoto nástroje filmové řeči v kontextu technologického vývoje a zvyklostí konkrétní doby mi přijde obzvlášť fascinující. Pokud je film černobílý, je to dnes jedna z prvních informací, kterou se o něm dozvíme. Černobílá stylizační forma nesoucí neodmyslitelné významové konotace zásadním způsobem ovlivňuje žánr, téma, náladu, a tak i diváckou skupinu, kterou film může potenciálně oslovit. V této diplomové práci pojmenovávám současné trendy černobílého filmu 21. století a rozebírám konkrétní filmy, které mi pro daná témata přijdou jako signifikantní. Hledám, co je spojuje v rámci formálních postupů filmového vyprávění a čím se liší ve svých technologických zpracováních.
- Cesta ke slávě kameramanská tvorba Sławomira IdziakaChajewski, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Cílem této práce je popsat úspěch Sławomira Idziaka, jednoho z řady polských kameramanů pracujících v Hollywoodu, zjistit jeho příčiny a na tomto základě popsat fenomén „polské kameramanské školy“. Pomocí rozboru filmů, autobiografií režisérů,se kterými Idziak spolupracoval, a monografie dějin polského a světového filmu. Proběhne analýza kariéry mistra a bude se řešit otázka, proč zrovna ON dosáhl v této zemi takového úspěchu? Idziak byl prvním a „nejúspěšnějším“ z větší skupiny zrovna polských kameramanů, kteří v onom období uspěli v Hollywoodu, anebo v kinematografiích západní Evropy. Základní otázkou je důvod těchto úspěchů. Historický kontext a všeobecný zájem o polský film v období 80. let versus výjimečné vzdělání polských kameramanů, zejména, bylo -li opravdu výjimečné, či nikoliv. Hlavní přínos práce spočívá v závěrech, které tato analýza může přinést pro filmové školství všeobecně. Netroufám si zodpovědět bezpochybně, jaké byly příčiny úspěchů polské kameramanské školy. Nicméně, mám možnost zvážit argumenty pro a proti dvou příčin, které se nabízejí. Odpověď, která úspěch připisuje historickému kontextu, nepodporuje případy úspěchů generace kameramanů, jako např. Artura Reinharta a Pawła Edelmana, kteří se uplatnili po roce 1989. Připisování úspěchů výjimečné filmové škole v Łodzi je zase problematické v tom, že jiné středo a východoevropské školy, jako např. FAMU a VgiK, mají velmi podobný přístup k vzdělávání kameramanů, tzn. velkou energii věnují technickému vzdělávání, stejně tak vyžadují po svých studentech všeobecné kulturní znalosti a podobně kladou důraz i na problematiku spolupráce s režisérem. Nabízí se tedy otázka, proč světově úspěšných kameramanů vychovaly méně?
- Cinematography in the Colombian AmazonMahecha Castaneda, Carlos Mario(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26The present research intends to go through significant contemporary productions done in the Colombian Amazon Rainforest in a time where historical changes are driving the country towards very difficult decisions. In this context, the cinematographer as an artist has a responsibility with his or her culture and society where technological choices are absolutely bounded with the motives of the craft and the construction of an embracing identity that can fit all the post colonial miscegenation. Is the jungle a place to protect and leave untouched? Is it there for the cinematographer with the tools of the profession to exploit its imagery? To whom is the author talking and what is his or her aim with the piece done, particularly in a place with millenary cultural heritage and one of the most important, if not the most, ecosystem in the earth to fight climate change. Technology becomes as an aesthetical and ethical decision as the place where the camera is placed.
- Conveying Meaning Through Movement: Using Handheld Vs Steadicam In Moving Point Of View Shots In Feature FilmsJoseph, Abraham(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-27This thesis attempts to study two techniques used to shoot the moving POV shot in films--the handheld camera and the Steadicam--to analyse how they contribute to or enhance the ‘realism’ in a film. To do this, existing literature on camera movement is reviewed and an overview of the history of these two techniques is provided. This thesis also looks at how the moving POV shot has been captured in cinema till now. Drawing from this historical foundation, this thesis builds its theoretical premise, hugely aided by Andre Bazin’s theory of cinematic realism and the films and ideas of cinema put forth by Robert Bresson. Finally, this thesis formulates a new classification of POVs and perspectives,andanalysestwofilms(LászlóNemes’s SonofSaula ndGus Van Sant’s Elephant ) that each use one of these techniques of filming the moving POV against it. The attempt to understand which of these camera movement techniques comes closest to attaining ‘realism’ and the idea of cinema as propagated by Bresson.
- Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramanaBallek, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato diplomová práce je úvahou o tom, kde stojí v tvůrčím procesu kameramana a režiséra hraného filmu slovo „dramaturgie“ a jak tito tvůrci pracují s filmovým scénářem. První kapitola je obecnějším zamyšlením nad těmito pojmy z pohledu kameramana Martina Štrby. Druhá kapitola se zabývá přeměnou literárního scénáře do filmu Knoflíkáři (Zelenka, 1997) z perspektivy kameramana filmu Mira Gábora. Třetí kapitola nabízí kritickou rovinu, kdy Jan Švankmajer skrze debatu nad svou tvůrčí metodou polemizuje nad užitečností dramaturgie a filmového scénáře. Práce je postavena na rozhovorech, které jsem udělal s kameramany Martinem Štrbou a Miro Gáborem a s režisérem Janem Švankmajerem.
- Evocative lighting strategies and engaging camera motion in Christopher Doyle's collaborations with Wong Kar-waiBruch, Antoine(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-02-07This thesis analyses the evocative and visually engaging approaches used by cinematographer Christopher Doyle in his collaborations with director Wong Kar-wai. To analyse Doyle’s distinctive approaches in diverse shooting environments, focus is placed on his lighting strategies and camera motion. The methodology consists of formal analysis, specifically comparing Wong and Doyle’s use of camera movements and lighting strategies to evoke visual moods and engage the audience in the diegesis. A narrower focus is placed on Doyle’s deliberate use of coloured lighting strategies and handheld camera movements. The assessments are supported by information from previously published theories and observations on lighting, colour, and camera motion. The analyses focus on feature films that highlight Wong and Doyle’s bold and versatile visual approach, namely: Chungking Express (1994), Fallen Angels (1995), and In the Mood for Love (2000). The results suggest that the engaging qualities of Doyle’s camera movements originate in the narrative functions that the camera movements fulfil. The evocative aspects of Doyle’s lighting strategies are varied and include conveying a three-dimensionality in a two-dimensional medium, evoking moods through aesthetics of unfamiliarity and evoking visual moods that are congruent with the mood implied by narrative content. Resulting from a certain necessity, Wong Kar-wai and Christopher Doyle’s filming approaches imbue their work with audacity and innovation within the filmic spaces set in colourful Hong Kong.
- Expanded CinematographyDimoski, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-07The cinematography as an art form stands today at a crossroad. There is a lot of controversy surrounding the definition of the term “cinematography” in the context of films in which traditional (lensed) cinematography was subordinated to virtual techniques, such as “The Matrix”, "Life of Pi" and "Gravity”. The following study will observe the historical development of the camera techniques, as its goal is to verify if the virtual cinematography is a step forward in the evolutionary road of the job of the director of photography. In order to seek for the truest answer, the study will analyze the work of the cinematographers of the above-mentioned feature movies, in terms of their collaboration with the visual effects supervisors and their creative team. The study will try to convey how the DoP’s have used the new skills to help support the dramaturgy of the screenplay.
- Female cinematographers focus: The Male and Female gazeButhrasri, Parinee(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09This present theoretical thesis research intends to explore and investigate the work of female cinematographers who are emerging in this classical and contemporary cinema. By analyzing some of their selected works along with the theoretical context of the feminine gaze. The cinematographer stands as an artist who has interpreted the story visually according to their social and cultural context. The research focuses on the works of three female cinematographers; Claire Mathon, Agnès Godard and Babette Mangolte who are different in terms of visual style, subject matters and their cinematography approach. The intention of this thesis is to reflect on the female cinematographers’ works and to adore and reminisce on all the female artists in all fields.
- Fenomén Emanuel LubezkiTeysslerová, Yvona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24Podle Gestaltské teorie, založené Maxem Wertheimerem, nevnímáme podněty jednotlivě, ale jako celkový dojem. Snadno to pochopíme na příkladu hudby. Můžeme rozpoznat melodii kdykoli, i když je reprodukována v jiné tónině nebo rytmu. Nevnímáme jednotlivé noty, ale celkovou melodii. Pokud v notovém záznamu nota chybí, přidáme si ji automaticky, abychom reprodukovali známou melodii.(1) Naše vnímání obrázků funguje podobným způsobem. Přidáváme prvky, které chybí, nebo které na základě zkušeností očekáváme. V 50. letech 20. století umělecký psycholog Rudolf Arnheim tuto teorii rozšířil na teorii poznání, založenou na vnímání. Podle této teorie nemyslíme slovy, ale obrázky. Tato teorie je potvrzena vědci. Zásadní průlomy, které vedou ke kreativnímu řešení problému, jsou obvykle vizuální. Profesor Arnheim analyzuje některé aspekty, ve kterých se fotografie liší od jiných umění, a dochází k závěru, že fotografie je, i když je omezenější, blíže hmotnému životu lidí a plní nejdůležitější sociální funkci. Fotografie jsou jedinečně schopné zachytit to, co divák cítí. Je to skutečný vzhled věcí a událostí. Film je oživenou fotografií. Za pomocí střihu, hudby, zvuků a nespočetných možností, které nabízí obrazové snímání a jeho reprodukce, oživujeme fotografii a přibližujeme se někdy více, někdy méně, realitě. Někdy se však vzdalujeme natolik, že vytváříme světy zcela nové. Jeho schopnost reprodukovat realitu nebo naopak vytvořit novou, je zcela fascinujícím pro naše vnímání. Proto se zřejmě film těší takové popularitě, která umožnila vznik Hollywoodu a s ním celosvětově známé osobnosti. Podmanivé obrazy krajiny, tváří a nových světů reprodukuje na filmové plátno v současnosti jeden z nejznámějších a nejúspěšnějších hollywoodských kameramanů Emmanuel Lubezki. Jeho filmová fotografie přitahuje miliony diváků, určuje celosvětově módní trendy v oblasti kinematografie. Je jedním z neprogresivnějších kameramanů z hlediska technických inovací. Emmanuel Lubezki získal jako jediný kameraman na světě tři po sobě jdoucí Oskary. Je to výsledek štěstí, dlouholeté profesní oddanosti a osobní zapálenosti pro film. Nesmíme však opomenout, že je tento výsledek je také spojen s producentskou strategií. Popisuji chronologicky profesní růst Emmanuela Lubezkiho v kontextech finančních a technických, za kterých snímky vznikají. Rozebírám úspěch Lubezkiho úzce související s intenzivní spoluprací s různými režiséry, které jsou neodmyslitelnou součástí úspěchu každého kameramana. U některých filmů se pozastavuji jen krátce, a to proto, že v nich neshledávám zásadní posun v Lubezkiho profesním růstu. V praktické části detailně analyzuji s ohledem na kameru všechny tři Oskarové snímky GRAVITY, BIRDMAN a THE REVENANT. V závěru zmiňuji důležitou teorii zesílené kontinuity, shrnuji práci Emmanuela Lubezkiho a věnuji se v tomto kontextu negativnímu dopadu prestižních ocenění.
- Glawogger-ThalerAvramovski, Branko(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24I have always been irritated by the general acceptance that documentary film is somewhat of a subordinate genre in terms of cinematography. With analysing the documentary body of work of the Austrian director/cinematographer duo Glawogger/Thaler I want to prove that documentary film cinematography is as worthy as fiction film cinematography. By investigating the visual aspects of their work which are also used as tools in fiction films I hope to bring a closer view on the importance of observance, constructive contextualisation of the images, visual narrative techniques and the cinematographer’s approach to different documentary topics. The main objective of the thesis is to analyse various visual components in the films: Megacities (Glawogger, M., 1998), Workingman’s Death (Glawogger, M., 2005) and Whore’s Glory (Glawogger, M., 2011) with the intention to point out how the cinematographer successfully advocated outright imagery without having the same apparatus for controlling the visuals as one would have in fiction films.
- Influence of Art in CinemaChandola, Asmi(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26This is a study of how Edvard Munch learned to express himself and how this led him to become one of the pioneers of the art movement known as Expressionism. I will further explore how filmmakers learned from his techniques and utilized it in their own interpretations. I will begin by exploring Munchs childhood, career and his foray into symbolism, then dive into several films and filmmakers starting with 1920s German expressionist cinema with Robert Weines The Cabinet of Dr Caligari and and F.W. Murnaus Nosferatu, moving to its influence on Hollywood filmmakers with films like Orson Welles Citizen Kane and A Touch of Evil. I will explore how Polish filmmaker Andzrej Wajda used symbolism with his famous war trilogy, A Generation, Kanal and Ashes and Diamond, how Joel Coen paid homage to German expressionism with The Tragedy of Macbeth and how Sam Levinsons Euphoria explores human emotions externally with the genre of neon-noir. The last film I will present in this study is one of my own, my color etude exercise called Red, which I based on Edvard Munchs work and one in which I tried to channel his trauma into one of the characters psychological states.
- Influence of Geography on the Poetics of Light in FilmAnand, Harsimran Kaur(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26This thesis analyses the influence of Geography on the subjective, creative and emotional expression of light in a film. To develop a broad understanding on varied visual aesthetics, a comparison is made between cinematographers Santosh Sivan and Darius Khondji, who originate from and work in different parts of the world. A detailed qualitative study of the films Dil Se (1998), The Terrorist(1998), Evita (1996)and Se7en (1995) is presented using tools of Composition and Lighting for analysis. A further comparison in lieu of treatment of geography across the films reveals its impact on the Poetics of Light in the films.
- Kameraman a cesta k debutuPiňos, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Cílem této práce je nabídnout vhled do současné generace kameramanů, kteří debutovali mezi lety 2014 a 2023. Diplomová práce je založena na sběru, zpracování a vyhodnocení dat do tabulky a grafů, s důrazem na kvalitativní výzkum prostřednictvím rozhovorů se dvěma respondenty k hlubšímu prozkoumání tématu a zachycení postřehů. Tito vybraní respondenti přispěli k hlubšímu pochopení problematiky debutantů, zejména v kontextu jejich pracovních postupů, tvůrčího procesu a hodnocení vybraných metod. Výsledky odhalily dva dominantní žánry mezi debutanty komedii a drama. Přístup obou kameramanů se v mnoha ohledech lišil, ale jejich práce vykazuje i řadu společných rysů. Téma je dobře modelově zmapované, avšak má potenciál k dalšímu rozšíření o další respondenty.
- Odebráno
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »