Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle Klíčová slova "60. léta 20. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla KachyniVigner, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964). Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.
- "Milostná" dvojice v šesti dramatech Jana Procházky a Karla KachyniKučera, Luboš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Nepravděpodobná dvojice jako ústřední motiv filmů Karla Kachyni a Jana Procházky. Specifika a společné motivy filmů vybraných k analýze. Charakteristika postav. Dramaturgická stavba dramatu. Styl. Portrét jejich společné tvorby a s ohledem na jejich ostatní tvorbu. Kritický pohled. Tematická orientace, specifika postav. Politický kontext (včetně předcházející tvorby), ideologická determinace (?), sexuální specifika (ab/normalita zobrazovaných vztahů ústředních postav), stylotvorná specifika (lyrika, melancholie, poetismus, kýč?) – společný vrchol v Uchu – ústřední dvojice - vržená vstříc mocenské hře. Od intimity k politice. Dramaturgie vztahu dvou u Procházky a Kachyni v jejich filmech z let 1960-70. Sledovat vývoj společné tvorby těchto autorů, kde až na výjimky tvoří dramatickou linku vztah (nepravděpodobné) dvojice – dynamika páru je „páteří“ dramatu. Analýza desetileté společné tvorby Kachyni a Procházky vrcholící filmem Ucho, vývoj jejich tvorby s ústředním motivem dvojice a dynamika dvojice jako základní dramatická situace dramatu. Sledovat jejich vývoj s ohledem na vývoj vlastních scénářů, kde se rovněž zaměřuji na dynamiku dvou postav (v principu „mileneckých“ dvojic). Sledovat (dramaturgické) možnosti takových příběhů. V čem tkví specifika tvorby Kachyni a Procházky? Filmy, které by tvořily páteř mého zkoumání, s ohledem i na další tvorbu obou autorů (filmy v závorce spíše okrajově – klíčové jsou pro mne snímky, kde je hybatelem děje dynamika uvnitř páru ústředních postav - tučně zvýrazněné): Pouta, Trápení, Závrať, Naděje, Vysoká zeď, (Ať žije republika), Kočár do Vídně, (Noc nevěsty), Vánoce s Alžbětou, (Naše bláznivá rodina), Směšný pán, (Už zase skáču přes kaluže), Ucho.