Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle Klíčová slova "21. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Černobílý film 21. stoletíSýkorová, Zdena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-25Černobílý film v 21. století neříká to stejné, co černobílý film v 20., 60., nebo 90. letech století minulého. Proměňující se význam tohoto nástroje filmové řeči v kontextu technologického vývoje a zvyklostí konkrétní doby mi přijde obzvlášť fascinující. Pokud je film černobílý, je to dnes jedna z prvních informací, kterou se o něm dozvíme. Černobílá stylizační forma nesoucí neodmyslitelné významové konotace zásadním způsobem ovlivňuje žánr, téma, náladu, a tak i diváckou skupinu, kterou film může potenciálně oslovit. V této diplomové práci pojmenovávám současné trendy černobílého filmu 21. století a rozebírám konkrétní filmy, které mi pro daná témata přijdou jako signifikantní. Hledám, co je spojuje v rámci formálních postupů filmového vyprávění a čím se liší ve svých technologických zpracováních.
- Současné postupy snímání dokumentárních filmůHradec, Luboš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Práce se zaměřuje na současné metody snímání dokumentárních filmů z technologického i praktického hlediska a na to, jak ovlivňují výsledný obraz. Cílem je ukázat, že výběr technologie funguje s vybraným uměleckým záměrem v synergii, a že postupy a vzory, které jsou účinné v hrané tvorbě, nemusí být vhodné pro dokumentární filmy. Dále jsem chtěl zjistit jaký vliv mají na dokumentární film chytré telefony a jestli se jejich funkce odrazí v budoucnu na dokumentárním filmu. U praktických přístupů bylo cílem prozkoumat nekonvenční formy jako je formát či černobíle snímání v dnešní době. Při zkoumání jsem vycházel nejen z odborné literatury, technických specifikací kamer, ale také z elektronických a internetových zdrojů, filmů, článků a rozhovorů. Tyto zdroje byly vybrány pro svou dostupnost a schopnost reagovat na aktuální vývoj. Kromě toho jsem také částečně vycházel ze svých osobních zkušeností získaných při natáčení dokumentárních filmů.