Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle Klíčová slova "aktivní poslech"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Práce s hudebním motivem v dramatické výchověMartykánová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-04Bakalářská práce je zaměřená na využití hudebních motivů v dramatické výchově. Text práce čtenáři nabízí zajímavé propojení hudebních a dramatických metod a technik v rámci projektu, který byl realizovaný při výuce literárně-dramatického oboru na základní umělecké škole ve třídě žáků mladšího školního věku. Během osmi na sebe navazujících lekcí žáci pracovali se symfonickou básní Péťa a vlk od ruského skladatele Sergeje Prokofjeva. Cílem projektu byl rozvoj nejen dramatických, ale také hudebních dovedností dětí, zejména v oblasti hudební improvizace a aktivního poslechu.
- Prohlubování empatie v interním dramatickovýchovném projektuGabrielová, Vanda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-01Bakalářská práce mapuje přípravu dramatickovýchovného projektu s názvem „Síla empatie”, pro skupinu mládeže ve věku 15 - 20 let. Na empatii v této práci autorka nahlíží jako na schopnost, kterou lze tréninkem prohlubovat a rozvíjet. Tato schopnost umožňuje porozumění druhým lidem, ale i sobě samým. V přípravě jednotlivých lekcí se opírá o techniky aktivního naslouchání a o metodu nenásilné komunikace (NVC) představenou americkým psychologem a mediátorem Marshallem Rosenbergem. Pro dramatickovýchovný projekt využívá literární předlohy Blade Runner od Philipa K. Dicka.