Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "autorská prezentace"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k autorstvíTintěrová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Předkládaná diplomová práce s názvem Cesta k autorství je snahou prozkoumat moji osobní cestu k autorství. Z dnešní perspektivy (a často očima svého vnitřního Kritika) nahlížím na svoje zásadní autorské literární a divadelní počiny a skrze rozvažování nad tématy jako jsou dialogické jednání, autorství, autorské dílo, autorské divadlo, autorské herectví, performance, autorská prezentace aj., se sama sebe dotazuji, co pro mě autorství znamená, jak se moje autorství projevuje, jaká témata jsou pro mne v mém autorství důležitá a jaká byla (a je) moje cesta k autorství.
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Play by My RulesTelang, Meghana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-01-27In the summer of 2019, I premiered an authorial presentation entitled ‘Plan B/C/D/E’, an hour-long interactive show about the imminent drowning of my home in Mumbai, brought on by the climate crisis. This auto-ethnographical thesis is a reflection on the creation and presentation of that piece. In particular, the aim of the thesis is to focus on the relationship between the audience and myself, the performer. I investigate the strategies I used to provoke and/or invite audience interaction, as also the strategies required for me to control the same. Though there is a pretence of openness and equality, through my reflections I realise that the performance and the interaction are both rather limited for the audience. The audience’s input is integral to the continuation and success of the show, yet the audience is treated more as material for the Text, rather than equal collaborators in this endeavour. In particular, I use the lens of performance-as-game or play, to understand the processes by which the audience is invited and restricted in their participation.