Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "hudba"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bicí nástroje ve vojenských hudbáchVytiska, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato práce je zaměřena na úlohu bicích nástrojů ve vojenském dechovém orchestru. První část se zabývá funkcemi a úkoly vojenské hudby. V druhé části je popsána historie vojenské hudby od starověku až do současnosti se zaměřením na středoevropský region. Ve třetí části je potom provedena analýza postavení bicích nástrojů v rámci vojenského dechového orchestru a jsou zde z hlediska bicích nástrojů popsány souvislosti mezi vojenskou hudbou a symfonickými orchestry či populární hudbou. Závěr třetí části tvoří srovnání dvou vyhraněných typů skladeb pro vojenské hudby ? klasického vojenského pochodu Julia Fučíka a moderní kompozice Hudba pro Prahu 1968 od Karla Husy.
- Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hryZhdanovich, Anton(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato práce je souhrnem získaných informací a znalostí o základech, tvořících současnou tradici hry na bicí nástroje v Evropě (převážně Západní). Její hlavním cílem je podpora vývoje oboru bicí nástroje v České republice, obzvlášť ve školách, kde úroveň hry je ve stádiu rozvoje a potřebuje podporu z jiných zdrojů. Během mého magisterského studia na HAMU (2014-2017) jsem se zúčastnil řady mezinárodních akcí v daném oboru, které byly zaměřeny na vývoj mladých hudebníků mé generace po stránce hudební, technické, mentální a estetické. Informace získané ve formě zpětné vazby a komentářů u významných učitelů a interpretů v daném oboru tvoří absolutní fundament teto práce. Uvědomení principů a základů, o nichž se tu bude psát, vyžaduje již přítomnost určených hudebních a životních zkušeností, proto je tato práce určená pro věkovou kategorii od posluchačů středních odborných škol a výš.
- Marimba - vývoj a současnostSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Má magisterská práce je zaměřena na zpracování základních informací o hudebním nástroji marimba. Vzhledem k situaci, kdy není v českém jazyce k dispozici žádný materiál o marimbě, rozhodl jsem se nejzákladnější informace zpracovat sám ve své diplomové magisterské práci. Obsahem statě je velmi jednoduchý a přehledný popis historie hudebního nástroje marimby a základní data hlavních výrobců marimby, včetně nejúspěšnějších interpretů současné doby. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami v průběhu práce. První kapitola pojednává o původu, historii a využití marimby v minulosti. Ve druhé kapitole uvádím nejzákladnější kompozice pro marimbu ve dvacátém století a minulé a současné výrobce marimby. Třetí kapitola obsahuje základní přehled o současných interpretech s životopisnými údaji a přehledy jejich diskografie.
- Systemizace orchestrálních partů bicích nástrojůKasal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-10Cílem práce Systemizace orchestrálních partů bicích nástrojů je pomoci hráčům na bicí nástroje zefektivnit přípravu partů pro interpretaci v orchestru a pomoci uspět u konkurzů do domácích i zahraničních orchestrů. Práce rozebírá průběh přijímacího řízení, požadavky na hráče, uvádí i žebříček nejčastěji požadovaných partů. Podrobný rozbor typických partů, který je utříděn podle jednotlivých nástrojů, upozorní na nejobtížnější místa i na to, jak by měl hráč při přípravě postupovat. Práce je kromě ukázek pozvánek na konkurzy doplněna nejdůležitějšími výtažky z partů bicích nástrojů a stává se tak jakousi malou specifickou antologií pro studenty uměleckých škol i pro hráče připravující se na konkurz.
- Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnostVeselý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.