Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analýza"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká filmová pohádka jako součást TV rituálu za posledních 10 letKnauerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Tématem této bakalářské práce je česká filmová pohádka. Pohádka jako součást tradičního, každoročně opakovaného vánočního rituálu, pohádka jako důležitý a neodmyslitelný prvek našeho života. V práci jsou vysvětleny základní pojmy, jako je pohádka, rituál, literární pohádková předloha, filmová adaptace, filmové triky, animovaná tvorba či sledovanost. Česká filmová pohádka je nedílnou součástí televizních programů veřejnoprávních i soukromých televizních stanic a tato práce se zaobírá jejím zastoupením a diváckou sledovaností v jejich prime-timu, především pak během Vánoc, v průběhu posledních 10 let (2009-2018). Bakalářská práce je doplněna dotazníkem, vedeným na téma Vánoce a televizní vysílání. Zakončena je zhodnocením úspěchu nejznámější české filmové pohádky Václava Vorlíčka, Tři oříšky pro Popelku (1973).
- Česká hraná tvorba pohledem esejistické filmové kritikyZelenka, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-08Bakalářská práce se zabývá zkoumáním esejistické kritiky, která se věnuje českým celovečerním filmům uvedeným do kin v období od července 2015 do srpna 2016. Zástupce tohoto typu psaní hledá podle systému rozdělení kritik Davida Bordwella. Z celkem sedmi zástupců periodik se práce věnuje všem textům, které v nich vyšly a splnily kritéria výzkumu. Na těchto výstupech pak provádí kvantitativní i kvalitativní analýzu a snaží se zjistit, jak o filmech kritika informuje, na které části se zaměřuje a jak často vůbec mají české filmy jejich pozornost. Filmy jsou pro přehlednost děleny do čtyř kategorií podle jejich artových/komerčních ambicí a mainstreamového/okrajového zaměření.
- Dánský televizní systémStaněk, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Autor se ve své práci zaobírá Dánským televizním systémem. Důraz klade především na jeho historický vývoj, strukturu, regulaci, způsob financování a na jeho důležité hráče. Analýzou odborných děl dánských autorů a s pomocí především primárních informačních zdrojů, jako jsou webové stránky a prezentace dotyčných institucí, vytváří aktuální a široký obraz dánské televize v roce 2016, jejích funkčních mechanismů a prvků. Ty pak podrobuje srovnání se systémem českých televizí, který se z vnějšího pohledu může zdát takřka stejně funkčním, ale jehož úspěchy na domácím i mezinárodním poli se nemohou tomu dánskému rovnat.
- Postupy při plánování strategie filmového festivalu na příkladu 30. ročníku FamufestuGabrielová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Cílem bakalářské práce je stanovení postupu tvorby strategické analýzy pro filmové festivaly. Postupy jsou demonstrovány na konkrétním příkladu filmového festivalu studentských filmů Famufest. Cílem práce je určení silných stránek a potenciálních budoucích hrozeb. V teoretické části je charakterizována struktura festivalu a specifika jeho organizování oproti jiným filmových festivalům v českém prostředí. Praktická část analyzuje festival na základě postupů strategické analýzy. Popsáno je současné fungování, stav činnost a další směr, kterým by se mohl festival ubírat.
- Produkční proces vzniku a distribuce obsahu českých internetových tvůrců - pilotní studieRygel, Tadeáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-21Tato práce se zabývá produkčním procesem vybraných českých internetových tvůrců. Zaměřuje se zejména na vznik a následnou distribuci audiovizuálního obsahu těchto tvůrců. Internetová audiovizuální tvorba je dnes z diváckého i ekonomického pohledu velmi relevantní oblastí a přesto není jejímu fungování věnována přílišná pozornost. Metodou práce je teoretický úvod do problematiky, popsání termínů, se kterými se poté dále v práci operuje, a v neposlední řadě hloubkové rozhovory s vybranými autory. V nich se pokouším najít společné body, které popisují produkční proces vzniku a distribuce jejich audiovizuálního obsahu. Kromě stručné charakteristiky jednotlivých respondentů se snažím o popsání hlavních tendencí v audiovizuální internetové tvorbě. Cílem práce je popsat základní termíny a tendence tvorby těchto autorů. Práce je koncipována jako pilotní studie ke zmapování dané oblasti pro rozsáhlejší výzkum v diplomové práci a jejím cílem není popsat celou realitu.