Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analýzy filmových děl"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Danielův svět a jeho cesta k divákoviMicková, Augustina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Práce se zabývá výrobou dokumentárních filmů s kontroverzními tématy v České republice. Bude se opírat o celovečerní film Veroniky Liškové “Danielův svět”, který pojednává o pětadvacetiletém Danielovi - jediném členovi české pedofilní komunity, který se rozhodl pro veřejný coming out. Nejprve přiblíží téma filmu a jeho dopad na širokou veřejnost. Tento dokumentární film vypráví příběh muže, který pro společnost ztvárňuje extrémní kontroverzi. V jednu chvíli ho společnost dokáže obhajovat a v další kritizovat. Pro diváky je těžké se vcítit do Daniela i do další postav, kteří ve filmu vystupují. Dále specifikuje celkovou výrobu dokumentárního filmu u nás - od hledání správného témata, shánění financí, samotného natáčení až po jeho distribuci. Záměrem je shrnout veškeré podklady a specifikovat výrobu dokumentárního filmu a spolu s tím definovat kroky, díky kterým si film najde cestu k divákům.
- Divadelní filmyDoležalová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních. První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem. V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
- Fenomén showrunneraJelšíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Práce se bude zabývat relativně nově vytvořenou pozicí v seriálové tvorbě nazývané "Showrunner". Jedná se o kreativní post člověka zaštiťující projekt/celý seriál v rámci kreativy. Tedy od vzniku scénáře, po vytvoření samotného díla a jeho exekuci. Většinou se jedná o Scénáristu, režiséra a kreativního producenta v jedné osobě. Chci se věnovat jak vývoji tohoto postu, ale zároveň i prozkoumat jeho důležitost v rámci seriálového průmyslu. Téma jako takové budu porovnávat na rozdílu I. a II. série amerického seriálu True Detective, který je výborným příkladem toho, kdy se v rámci výroby I. Showrunner nebyl a byl najat až na druhou. Práci se zároveň pokusím doplnit o rozhovor se samotným Showrunnerem a tvůrcem seriálu Nicem Pizzolattem.
- Politika Zlaté palmyPecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Analýza a komparace vítězných celovečerních snímků, které obdržely hlavní cenu na filmovém festivalu v Cannes, Zlatou palmu v posledních pěti letech a pohled na politiku, kterou reprezentují v rámci současného světa.
- Pornografie ve francouzském artovém filmuHrnčířová, Agáta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato práce řeší pornografii ve francouzském artovém filmu. Nejprve definuje pojem pornografie a uvádí jak je v této práci vnímán. Dále popisuje historií pornografických filmů a současné filmové žánry ve Francii. Záměrem je také vytvoření komparativní studie třech současných francouzských filmů, které obsahují pornografické prvky. Důraz je kladen na analýzu sexuálních scén. Na závěr práce reflektuje vliv sexuální explicitnosti na recepci filmů kritikou a na práci producentů a distributorů.
- Pronikání nezávislé hudební scény do soundtracků audiovizuálních děl a jeho ekonomické implikaceČajčík, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce se zabývá́ problematikou užití archivní i původní hudby v audiovizuálních dílech z producentského pohledu, a to zejména z hlediska kontrastu angažování umělců z nezávislé scény proti oslovení komerčních, zvedených umělců. Toto práce diskutuje zejména v kontextu české audiovizuální produkce s přihlédnutím k zahraniční praxi. Práce dále nastiňuje problematiku kolektivní správy autorských práv, synchronizačních výjimek, obvyklých cen za licence a vypořádávání se s tímto systémem za účelem plnohodnotné distribuce audiovizuálního díla. Dále práce definuje koncept nezávislé hudební scény, popisuje její situaci v Česku, a na modelových příkladech filmu Kobry a užovky a seriálu Semestr, ke kterým vznikly i rozhovory s jejich tvůrci, osvětluje některé další výhody plynoucí ze spolupráce s nezávislou hudební scénou pro filmové tvůrce.
- Teen publikum v dobe digitálnej éryZatkalíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalárska práca sa bude venovať analýze súčasnej filmovej tvorby určenej pre publikum 12-17 rokov, na volené marketingové stratégie producentov a úspešnosť distribúcie v českých kinách. Nakoľko v Českej republike vzniká len veľmi málo filmov pre túto cieľovú skupinu, môj záujem sa sústredí na príčiny tohto faktu, akými môžu byť nedostatok námetov, nízka atraktivita tohto žánru pre režisérov a producentov, či slabá divácka odozva. Ďalej sa v práci zameriam na príčiny nezáujmu publika a s tým súvisiacu nízku návštevnosť v kinách. Jej príčiny budem hľadať predovšetkým v neohybných reklamných kampaniach k filmom, ktorým sa nedarí zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Ďalej zmene diváckych návykov teenagerského publika a presunu jeho záujmu k obsahu na internete. Taktiež porovnám výsledky domácich filmov s výsledkami zahraničných filmov pre teenagerov a ich podiel v českých kinách a pokúsim sa tak odhaliť rozdiely medzi nimi.
- Tvůrčí a technická specifika vývoje filmů pro VRPaľovský, Janek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-08Tato práce se zabývá virtuální realitou jako novým médiem a jejím využitím v rámci kinematografie. Předmětem práce je historie, která předcházela vzniku virtuální reality, kterou známe dnes a lidskou fascinací a snahou o co největší imerzi v rámci audiovizuálních děl, zároveň zde zmiňuji etická rizika a obavy ze zneužití této technologie. Dále popisuji současný stav vývoje této technologie a postup v rámci jednotlivých procesů při tvorbě díla pro médium jako je VR. To následně přenáším v rámci case study na mnou realizovaný projekt. Na závěr rozebírám pět existujících filmů pro VR, na kterých chci demonstrovat předtím zmíněné možnosti této technologie.
- Viet Kieu CinemaNguyenová, Mai Lan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Cílem bakalářské práce je představit nový proud v kinematografii: Viet Kieu Cinema. Práce na úvod definuje samotný pojem Viet Kieu a jeho historické souvislosti. Dále se věnuje několika vybraným představitelům a analyzuje motivy zobrazované v jejich dílech v souvislosti s jejich Viet Kieu původem. Jak se jejich původ odráží ve filmech? Jaký historický, kulturní, či sociologický kontext za tím stojí?
- Vítězné filmy na Berlinale v letech 2010-2019Pertold, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce se zabývá porovnáváním vítězných filmů na Berlinale v letech 2010 - 2019, tedy filmů, které obdržely cenu Zlatého medvěda. Srovnáváním filmů za poslední dekádu zjišťuji, čím byly filmy jedinečné a čím nejvíce oslovili konkrétní porotu. Záměrem práce je zjistit, jestli mají vítězné filmy něco společného, nebo jde vždy o osobitost, originalitu tématu a nápaditost zpracování a tudíž, jestli existuje určitý „klíč” při výběru nejlepšího filmu roku. Práce specifikuje společné atributy filmů a zároveň vliv obsazení poroty na výběru nejlepšího snímku. Výsledkem práce je také zjištění, zda-li má smysl kalkulovat při vývoji filmů, usilujících o úspěch na tomto prestižním festivale.
- VÝVOJ SERIÁLUKošťál, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Bakalářská práce na téma Vývoj seriálu se zabývá možnostmi nezávislého producenta v českém prostředí v hrané dramatické seriálové s aplikací na autorův vlastní projekt. První část definuje základní pojmy a vysvětluje postup práce a výběr respondentů. Druhá část se skládá ze čtyř polostrukturovaných rozhovorů, který se každý zabývá jiným typem seriálu a jiným typem vysílatele. Před každým rozhovorem je případová studie příslušného projektu, který se dále rozebírá během rozhovoru. Třetí částí je vlastní popis projektu autora. Poslední kapitola před závěrem načíná téma Státního fondu kinematografie a jeho podpory seriálové tvorby. Závěr práce se věnuje shodným prvkům, které vycházejí z rozhovorů a pokouší se je aplikovat na vlastní autorův projekt. Práce by mohla být inspirací pro začínající producenty.
- Zobrazenie vybraných sériových vrahov v biografických filmoch súčasnej americkej produkcieKilíková, Romana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Predmetom mojej bakalárskej práce je prieskum vyzobrazenia dvoch najznámejších sériových vrahov Theodora Bundyho a Jeffreyho Dahmera v súčasných biografických filmoch americkej produkcie. Prvá polovica práce má predovšetkým informačný charakter, kde okrem vysvetlenia pojmov sériová vražda a sériový vrah, všeobecne charakterizujem psychologický profil sériového vraha a psychodynamiku psychopata. Do druhej polovice práce zahrniem krátke životopisy vybraných jedincov a ku každej z týchto osôb urobím rozbory dvoch filmov vzniknutých po roku 2000, v ktorých budem skúmať ich hodnovernosť na základe reálnych udalostí. Filmy medzi sebou porovnám a zameriam sa hlavne na dôvody učinenia zmien vo vykreslení osobností hlavných postáv prostredníctvom deja filmu.