Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle Klíčová slova "americká kinematografie"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animácia a jej prínos žánru kyberpunku od 80. rokov 20. storočia po súčasnosťFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Táto bakalárska práca predstavuje žáner kyberpunku vo všetkých médiách a ďalej popisuje významné animované filmy tohto žánru a ich vplyv na jeho vývoj od jeho počiatku v 80. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví dôležité diela tohto žánru ako sú Akira (1988), Ghost in the Shell (1995) a The Animatrix (2003) a ako ovplyvnili budúcu tvorbu tohto žánru.
- Archetyp Death Mother neboli "Mrtvé mateřství" ve filmuKashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Hlavním tématem této diplomové práce je zkoumání archetypu Death Mother nebo archetypu Mrtvého mateřství, a analýza jeho objevovaní v současné západní kinematografii. První kapitoly této práce vysvětluji význam samotného pojmu archetyp, a jak může pochopení archetypů pomoct filmovým divákům v přečtení filmů a filmovým tvůrcům ve stavbě dramaturgie příběhu a celého audiovizuálního díla. Další kapitola prezentuje základní pojmy, spojené s archetypem Matky a konkrétně archetypem Death Mother, který poprvé pojmenovala jungianská analytička Marion Woodman. Podíváme se taky, jak tento archetyp je představený v antické mytologie na příkladech mýtů o Medúze a Médeji. V závěrečné kapitole aplikujeme pochopení archetypu Mrtvého mateřství k analýze filmů Dobrou mámo (2014), Musíme si promluvit o Kevinovi (2011) a Darjeeling s ručením omezeným (2007). Cílem této práce je nastíněni možnosti, jak se dá o filmové řeči přemýšlet pomoci použiti konceptů analytické psychologie a konkrétně pojmu archetyp na přikladu archetypu Death Mother. Není ale snahou vytvořit komplexní systém pro analýzu filmů, ale nabídnout jednu z možnosti, jak se dá o filmu uvažovat a číst filmovou řeč.
- Jim Henson od muppetů po animatronické postavyCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-09Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s tvorbou Jima Hensona a s jeho přínosem loutky uplatněné ve filmu a televizi. Mapuje nejen historii vzniku loutky zvané muppet a prvních animatronických charakterů, ale i vystihuje charakteristické vlastnosti, jež tvoří styl Jima Hensona. První část je věnována převážně jeho personě a je o setkání neznalého čtenáře s kultem Jim Henson. Obsahuje stručný životopis a rozdělení tvorby na tři životní etapy. V druhé části se zaměřuje na fenomén muppeta, co je to muppet, charaktery, styl muppeta a muppetí technologie ve vztahu k médiu filmu a televizí a Hensonovy nejvějtší úspěchy v této oblasti. Ve třetí části se zabývá Hensonovou animatronikou, Hensonův vztah k prvním fázím jejího vývoje, srovnává technologii muppeta s animatronikou a rozebírá její dopad a úspěchy v oblasti filmu a televize pro Jima Hensona a Creature shop. Poslední část je věnována Hensonovu odkazu.
- Komiksové adaptace ve filmuKraus, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-22Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi komiksem a jeho hranou či animovanou filmovou adaptací. Klade si otázku, zda a proč komiks a film, využívající na první pohled obdobné vizuální i narativní postupy, mohou koexistovat spolu. Porovnává obě média a zkoumá, jakým způsobem se komiks převádí do filmové podoby. Vzhledem k velkému množství filmových adaptací komiksů se práce omezuje pouze na tvorbu Mika Mignoly. Jako výzkumná metoda byla zvolena komparace, zaměřující se na jednotlivé aspekty komiksu a filmu. Z práce vyplývá, že komiks a film jsou přes zdánlivou vnější podobnost média natolik odlišná, že budou v dohledné době i nadále koexistovat ve stejném prostoru.
- Látky pozměňující vědomí v animované tvorbě pro dětiHeribanová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-21Tato práce se zabývá látkami, které pozměňují lidské vnímání a rozebírá zobrazování těchto změn v animovaném filmu, především se zaměřením na dětské publikum. Téma psychoaktivních látek se aktuálně znovu otevírá na poli psychiatrie v souvislosti s možným využitím u klinických pacientů, což přináší odpovídající změny v legislativě nejen v zahraničí, ale i u nás. Cílem práce je určení a rozbor filmových prostředků využívaných pro zobrazování změněného stavu vědomí a hledání společných rysů jednotlivých ukázek. Jako hlavní společné rysy závislé jinak na velmi individuálním stavu prožívání, a tedy i s rozdílnými výstupy a interpretacemi, lze popsat přítomností dvou základních předpokladů. Je to vytvoření kontrastu mezi základním stavem a stavem změněným a přítomnost vědomí diváka, postavy nebo obou zároveň a v případech zvláště sugestivních eliminace nebo posouvání hranice mezi nimi.
- Monomýtus a Rick and MortySvěrák, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15V rámci své bakalářské práce zkoumám animovaný televizní seriál Rick and Morty v jeho vztahu ke konceptu monomýtu komparativního religionisty Josepha Campbella. Monomýtus byl původně čistě deskriptivním modelem struktury mytického vyprávění, postupem času se ale především ve filmovém prostředí stal důležitým inspiračním zdrojem mnoha tvůrců. Vycházím především z knihy Tisíc tváří hrdiny a dále z poznatků psychoanalytiků Carla Gustava Junga a Sigmunda Freuda, kteří měli na výsledné chápání konceptu monomýtu výrazný vliv. Zkoumám především tvůrčí metody scénáristy Dana Harmona, narativní stavbu seriálu, fikční svět a postavy a sleduji, jakým způsobem se v něm projevuje hrdinský archetyp. Nedržím se striktně analytického přístupu, ale pouštím se i do interpretačních rovin. Dílo vkládám do dobového a distribučního kontextu.
- Režijní postupy v díle Stevena Spielberga s přihlédnutím k trikové složceLauf, Alexander, 1970-(1998)
- Využití herecké akce v animaciBerger, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18V této práci charakterizuji a porovnávám technologie, díky nimž se v současnosti stírají hranice mezi animovaným a hraným filmem. Od tradiční rotoskopie k nejmodernějším podobám performance capture, využívaným především v hraném trikovém filmu. Tyto exaktní, poloautomatické metody konfrontuji s příklady ruční animace, které rovněž bohatě využívají předehraných videoreferencí. Uvádím konkrétní filmové tituly, na nichž demonstruji více či méně vydařené přístupy a metody. Namísto technologické problematiky se zde zabývám spíš přístupem estetickým, konkrétně animací a designem charakterů v různých podobách mezi naprostým realismem a silnou stylizací. Poukazuji především na problematičnost doslovného přepisu herecké akce do animované podoby se všemi úskalími, které z této náročné techniky logicky vyplývají.
- Walt Disney a nové adaptácie kreslených klasíkFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Táto diplomová práca predstavuje celovečernú animovanú tvorbu Walt Disney Animation Studios a jej vývoj od počiatku štúdia v 20. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví vybrané celovečerné animované filmy a porovná ich prínos celovečernému animovanému filmu s ich súčasnými hranými adaptáciami.