Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "Beethoven, Ludwig van, 1770-1827"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Beethoven: Sonáta č. 26 Es dur, op. 81a, "Les adieux"Augustinová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato diplomová práce má za cíl ukázat různé analytické pohledy na Sonátu č. 26 Es dur, op. 81a, „Les adieux“ od Ludwiga van Beethovena. Nejprve je zařazen Beethovenův životopis, okolnosti vzniku rozebíraného sonátového cyklu a jeho inspirační zdroje. Dále se práce zabývá tradiční formální analýzou všech tří vět, čímž poskytuje informace o hudebních formách, dynamice, kinetice a dalších hudebních prostředcích. Další obraz o celkové výstavbě cyklu podává v českém prostředí nepříliš rozšířená schenkerovská analýza, jejímž smyslem je postihnout zejména nezjevné harmonické dění a jeho hierarchii. V neposlední řadě odhaluje autorovy kompoziční záměry a zamýšlenou obsahovou náplň kapitola, která rozebírá použité rétorické figury a jejich význam.
- Beethovenovy klavírní skladby bez opusového číslaHaniková, Johanna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s klavírními skladbami Ludwiga van Beethovena bez opusového čísla. Zaměřuje se především na díla z katalogu Kinsky-Halm označená signifikátorem WoO (Werke ohne Opuszahl). Interpretační analýza si klade za cíl především upozornit na Beethovenovy nepříliš hrané skladby a vyzdvihnout jejich specifické, kompoziční i pianistické prvky v kontextu rozsáhlé klavírní tvorby Ludwiga van Beethovena.
- Ludwig van Beethoven: Klavírní trio op. 70, č. 1, D dur "Duch" - rozbor a interpretaceOchmanová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Diplomová práce „Ludwig van Beethoven: Klavírní trio op. 70 č. 1 D dur „Duch“ - rozbor a interpretace“ nemá pouze informovat o struktuře, skladebných technikách použitých při vzniku tohoto díla či poskytnout návod k interpretaci. Má za cíl poodhalit čtenáři nový způsob přístupu ke studiu skladby na základě přehledu o vývoji kompozičního stylu L. van Beethovena a doplňujících informací z méně povědomé oblasti rétoriky.