Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "analýzy"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Domácí vaření v televizi kulturální analýza českých pořadů o vařeníAdámková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-29V diplomové práci provádím kulturální analýzu českých kulinářských pořadů o domácím vaření. Konkrétně jde o pořady Deník Dity P., Karolína domácí kuchařka, když vaří táta, Kluci v akci a Levně a chutně s Láďou Hruškou. Zároveň práce stručně uvádí kontext britských kulinářských pořadů. Cílem práce je vyvodit, jaké hodnoty mohou tyto pořady divákům předávat. Inspirací v tomto směru jsou kulturální texty zabývající se food/tv studies zmíněné v úvodní části práce. Vzhledem k tomu, že konkrétní aspekt, který je v pořadech sledován, je v úvodu vymezen příliš široce, dochází v závěru k formulování pouze velmi obecných charakteristik hodnot, které analyzované pořady prezentují.
- Odmítnutí v uměníFekete, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24Odmítnutí v umění: Případové studie vymanění se ze světa umění a jejich kontext se zabývá dílem Tehchinga Hsieha a Lee Lozano. Na jejich příkladech analyzuje akty vymanění se ze světa umění, které byly tímto autorem a autorkou označeny jako umělecké dílo. Analýza těchto děl mapuje jak osobní a umělecký kontext vzniku díla, tak jejich umělecko-historický kontext. Výsledky této analýzy potom ústí v komparaci obou tvůrčích přístupů a východisek a následně tuto komparaci dává do vztahu k teoretickému rámci vymezeném především institucionální teorií umění a teorií konce umění. Práce skrze analýzu vybraných děl ukazuje jejich hraniční charakter a to z hlediska dematerializace a subjektivizace umění a navrhuje hypotetický model těchto děl jako bodů zlomu ve vztahu k teorii konce umění. Skrze tuto hypotézu se potom problematizuje pojem instituce umění a světa umění a vede k úvahám o jejich nových možných rozšířených interpretacích. Výsledek práce je tak návrh vybraných děl jako určitých bodů zlomu pro možnost změny chápání pojmu instituce umění, jeho hranic a relevanci těchto děl pro umění současné.
- Radiofonické skladby Pavla NovotnéhoGuhová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24Případová studie Radiofonické kompozice Pavla Novotného: K otázkám autenticity se zabývá tvorbou libereckého umělce a jejím pomezím mezi literaturou a zvukovostí, a sice v kontextu zvukové poezie a experimentální rozhlasové hry a s ohledem na specificitu poslechového módu vnímání. Práce se soustředí na analýzu vybraných skladeb (Vesmír a Tramvestie) a zkoumá, jakým způsobem autor dociluje dojmu autenticity, přičemž rozebírá několik vrstev autentičnosti.
- Užití animace v dokumentu analýza principů a funkcí animace ve vzt ahu s dokumentárním filmemKaya, Akile Nazli(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Hlavním tématem této studie je pokus o nalezení a zapsání obecných zásad a funkcí animace s ambicí demonstrovat různé možnosti dosažené kombinací dvou zcela odlišných oblastí filmu: dokumentu a animace. Hlavní důraz bude kladen na otázku, co může přinést animace do dokumentárního filmu? V druhé kapitole se uvádí problematika funkčního spojení obou médií, později se reflektuje a srovnává několik definic pro obě tvůrčí oblasti zvlášť ve snaze hledat definici společnou. Následuje výčet různých technik ruční (klasické) animace s příklady a pokus o kategorizaci funkcí. Třetí kapitola analyzuje výběr filmů (A Is for Autism / A jako autizmus, Vizita mezi životem a smrtí, Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir a Lidé, kteří se snaží zachránit svět) ve světle definovaných funkcí. Některé případové studie zahrnují i rozhovor s režisérem, který poskytuje více podrobností o myšlenkových pochodech autorů při rozhodovacím procesu. Výsledek tohoto výzkumu vyústí v parafrázi, kde autorka tvrdí, že smysluplné spojení animace s dokumentem je takové, kde celek vytvořený kombinací těchto přístupů přináší novou kvalitu, která není obsažena v žádné jeho jednotlivé části zvlášť.