Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera podle Klíčová slova "19. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák a jeho cyklus Večerní písněHradecký, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce pojednává o českém hudebním skladateli Antonínu Dvořákovi a jeho známém písňovém cyklu s názvem Večerní písně. Hlavním cílem a posláním této bakalářské práce je přiblížit čtenáři tuto známou českou osobnost hudební scény, hudebního skladatele, který je spjat s českou romantickou hudbou 19. století. V práci se dále zabývám vznikem písňového cyklu, obsahem a porovnáním se stejnojmenným cyklem v tvorbě Bedřicha Smetany. Další kapitoly tvoří informace o životě a tvorbě autora textu tohoto písňového cyklu, kterým byl Vítězslav Hálek. Ve výzkumné části bakalářské práce jsem oslovil respondenty formou kvalitativní metody – rozhovoru a získal tak potřebné informace k danému tématu. Sběr dat probíhal individuálním rozhovorem s respondenty, kteří odpovídali na předem připravené otázky. Jelikož chci dosáhnout kvalitativního výzkumu, oslovil jsem pět respondentů. Jeden student z 1. ročníku, tři studenti ze 2. ročníku a jeden student ze 3. ročníku bakalářského studia. Bakalářská práce by mohla být nápomocná studentům vysokoškolského studia se zaměřením na zpěv a operu, kteří si ve svém studiu vyberou právě cyklus Večerních písní od Antonína Dvořáka. Dozví se zde, které písně byly pro interprety náročné, jak na ně působily, ale práce může také posloužit všem čtenářům, kteří by se chtěli blíže seznámit s cyklem Večerních písní od Antonína Dvořáka a se skladatelem samotným.
- Basové role v operách Bedřicha SmetanyKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce se detailněji zaměřuje na basové role v operním díle významného českého skladatele Bedřicha Smetany. Cílem práce je seznámit čtenáře s těmito rolemi, nastínit jejich pěvecká i herecká interpretační úskalí a vytvořit tak jakýsi kompilát informací pro jejich zdařilé studium. První část práce se pro lepší pochopení kontextu kompoziční práce Bedřicha Smetany zabývá životem, dílem a dobou tohoto skladatele. Hlavní část práce pak již pojednává o konkrétních postavách scénických děl Bedřicha Smetany, přičemž k tvorbě této části autor využívá zejména notové podklady jednotlivých oper a částečně také zmiňuje vlastní dosud nabyté interpretační zkušenosti.
- Ruská opera 19.století a počátku 20.stoletíUlasavets, Yanina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Diplomová práce se zabývá ruskou operou 19. a počátku 20. století. První kapitola je věnována vzniku ruské opery, kulturného života Ruska 19. století a operního divadla na přelomu 19. a 20. století. Druhá kapitola se zaměřuje na rozbor některých oper, jako "Chovanština" M.P. Musorgského, "Kníže Igor" A.P. Borodina, "Sněhurka" N.A. Rimského-Korsakova, "Jolanta" P.I. Čajkovského a "Bohatýři" A.P. Borodina. Tato bakalářská práce je určena především pro operní pěvce, režiséry a odborníky, kteří se zajímají o vokální tvorbu.