Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Mezinárodní koprodukce školních filmů FAMUKührová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Mezinárodní koprodukce školních filmů FAMU se snaží zmapovat vývoj jejich vzniku a důvody. Přes definice vlastních pojmů jako producent, školní dílo a koprodukce se snažím představit podmínky financování obecně ve vztahu k ČR a dále potom ukázat možnosti a pravidla financování školních filmů v ČR a částečně i na Slovensku. Dále se snažím vymezit typy koprodukcí na FAMU, i na jiných filmových školách v ČR, představit příklady a zmapovat historii koprodukcí na FAMU se zaměřením na mezinárodní koprodukce. Přes konkrétní příklady ukazuji různé problémy či možnosti, které mezinárodní koprodukce přináší. V závěru se zamýšlím na tím, co vede k tomuto fenoménu, jež je pouze na FAMU a proč mezinárodní koprodukce školních FAMU filmů směle konkuruje, co do počtu i úspěchu, české profesionální tvorbě.
- Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000Pavlíčková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-24Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
- SROVNÁNÍ VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY TELEVIZNÍ TVORBY VE VELKÉ BRITÁNII A V ČESKÉ REPUBLICE S DŮRAZEM NA NEDRAMATICKOU TV TVORBUZemanová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-24Diplomová práce srovnává, jak probíhá bakalářské studium televizní tvorby ve Velké Británii a v České republice. Pro lepší pochopení tématu nás nejdřív seznámí s historickým kontextem televizního vysílání v obou zemích. Z něj bude patrné, že výchozí pozice je pro každou zemi sice rozdílná, ale samotné médium má ve společnosti obdobný význam. Z toho by se dalo předpokládat, že i možnosti vysokoškolského studia tohoto oboru budou obdobné, tedy srovnatelné. Situace na českém trhu je ale jiná a tak se práce bude ve svém závěru zabývat tím, jak a proč se od sebe výuky v obou zemích tak liší a čím by se Česká republika mohla do budoucna inspirovat.
- Vědomí tradice, vědomí koncepceŽaloudková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Vědomí tradice, vědomí koncepce je název pro diplomovou práci zaměřující se na institucionální dějiny Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Práce je veskrze syntetická, protože částečně zahrnuje dobový kulturní kontext, postavení školy v rámci vysokoškolské politiky, mezinárodní spolupráci i ekonomickou rovinu fungování školy a vývoj legislativního rámce. Institucionální dějiny tvoří podstatnou část práce, protože podle dosavadní praxe se téma zpracovávalo skrz osudy profilových osobností z řad funkcionářů a přednášejících. Základem je klasický historiografický přístup, prozkoumání dostupných materiálů. Cílem práce je zamyslet se nad formou a způsobem výuky na FAMU, s ohledem na poměr praktické a teoretické náplně. Samotný název práce odkazuje k tezi, která se nejvíce týká proporce tvořivosti a koncepčnosti. Tam, kde byla jasná koncepce až v druhém plánu, byla o to více přítomna tradice. Naopak tam, kde byla jasná koncepce, stává se tradice pouze kontextuálním rámcem, který vyzývá k navazování spíše, než sám zavazuje.
- Výuka filmové produkce v evropském kontextuŠkodová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci Výuka filmové produkce v rámci terciárního vzdělávání v České republice a dále rozšiřuje její závěry. Věnuje se primárně rozboru současného stavu výuky tohoto studijního programu v evropském prostředí. Konkrétně pak rozebírá situaci na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze, The Polish National Film, Television and Theatre School in Lodz v Polsku a The German Film and Television Academy Berlin v Německu. Cílem je poskytnout souhrnný přehled o způsobu výuky filmové produkce na daných univerzitách, který je podpořen komparativní analýzou a rozhovory s vedoucími pedagogy. Komparací jednotlivých přístupů nabízí konkrétní body a podněty ke změně na jednotlivých univerzitách. Na rozdíl od bakalářské práce je důraz kladen nejen na komparaci studijních plánů, ale především na další doporučení a postřehy.