Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments podle Klíčová slova "2. polovina 20. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká komorní hudba pro klarinet v netradičním obsazení po roce 1950Coganová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Tato práce přináší vhled do dějin české literatury pro klarinet druhé poloviny dvacátého století. Zabývá se komorní hudbou pro specifická nástrojová obsazení s využitím klarinetu. Práce je zaměřena na období let 1950–1999. Úvodní část přináší stručný přehled kulturního vývoje v Československu po druhé světové válce. V další kapitole se zaměřuje na zásadní komorní skladby Bohuslava Martinů a Karla Husy. V další části práce mapuje vývoj hudebního prostředí u nás v letech 1960–1970, zabývá se ansámbly, jež provozovaly tzv. Novou hudbu, a zmiňuje zásadní skladby tohoto období. Dále pojednává o období let 1970–1989 a zaměřuje se na hudbu elektroakustickou, hudbu tzv. Třetího proudu a skladby s bicími nástroji. Závěr práce je věnován porevolučnímu období a ansámblu MoEns.
- Čeští trumpetisté 2. poloviny 20. stoletíJírů, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce se zabývá uměleckým vzděláváním českých trumpetistů spolu s pedagogy tohoto nástroje a přehledem českých trumpetistů v některých vybraných orchestrech napříč hudebními žánry. Práce se také zaměřuje na hudbu, která se na daný nástroj v 2. polovině 20. století hrála a premiérovala. Nalezneme zde také české trumpetisty působící v zahraničí.
- Japonská flétnová literatura druhé poloviny 20. století (ve vybraných dílech Tóru Takemitsu a jeho současníků)Hora, Janina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-03Práce se zabývá vybranou flétnovou literaturou japonských autorů druhé poloviny dvacátého století, se zaměřením na Tóru Takemitsu a jeho současníky. Nejdříve je uvedena stručná kapitola o vývoji japonské tradiční hudby a jejích znacích. Následuje přehled japonských tradičních fléten, které autory, prezentované v naší práci nejvíce inspirovaly. Na prezentovaných skladbách budeme hledat společné znaky, které vycházejí jak umělecké řeči autorů, tak z japonských kulturních východisek, které jsou v jejich výrazivu silně zastoupeny. Na každé skladbě pak budeme hledat její specifika. Cílem práce je předložit osobní pohled na určitou etapu japonské hudební historie a jejího odkazu.