FAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet FAMU Disertační práce / Doctor theses podle Klíčová slova "americká kinematografie"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmová psychedelika: Pátrání po mimořádných stavech vědomí ve filmech SandozPetříková, Lea(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-03-22Disertační práce se zaměřuje na téma mimořádných stavů vědomí v uměleckých filmech farmaceutické společnosti Sandoz. Ústředním zkoumaným fenoménem je tematický záběr uměleckých filmů společnosti Sandoz vzniklých především v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století, které se různými způsoby zabývaly reflexí mimořádných stavů vědomí. Práce zkoumá skrze historický archivní výzkum samotné archivy společnosti Sandoz, mapuje jejich současný stav, a odhaluje produkční zákulisí filmové platformy Sandoz a také psychedelické farmaceutické výroby společnosti, a tyto fenomény zasazuje do společensko- ekonomického kontextu kontrakultury a psychedelické revoluce šedesátých let dvacátého století. V další části se práce zabývá tématem psychedelického filmu a otázkou, zda vybrané filmy Sandoz mohou být považované právě za psychedelické; skrze objasnění základních pojmů (psychedelický film a další pojmy spojené s tímto žánrem, mimořádné stavy vědomí, ale také psychedelický účinek, několik teorií psychedelického filmu), se práce dostává k samotným estetickým analýzám vybraných filmů, skrze něž se pokouší o prokázání psychedelických aspektů snímků. Práce obsahuje také studii tvorby amerického filmaře Edda Dundase, který pro Sanodz pracoval; Dundasův film The Burning Ear je pak podroben analýze z queer perspektivy.
- Imaginární kinoFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-14Práce se zaměřuje na praktickou aplikaci intermediální perspektivy při srovnání kinematografického díla a literárního díla podoby filmového scénáře.
- Světatvorba fikčních světů seriálů z perspektivy fanouškovských studiíHavas, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Indterdisciplinární pohled na světatvorbu, který nenásleduje jen charakteristiku již vzniklých děl, ale snaží se být inspirací pro vytváření komplexních dalších fikčních světů, se specifickými pravidly hry. Předmětem práce je také mapování přístupových cest k těmto fikčních světům,kterým se v období mediální konvergence vžilo označení transmediální narativ. Vracím se k principům stavby utopických konstrukcí, mýtů a archetypů v seriálovém prostředí. Mou hlavní tezí je, že komplexní fikční světy jsou z principu vždy neukončené, spekulativní a žánrově hybridní. Tyto hodnoty jsou v českém prostředí vnímány spíše negativně, přičemž z pohledu fanouškovských studií tomu může být přesně naopak.
- Vývoj narativity vybraných českých filmů posledního desetiletíZeman, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-16Na vzorku filmů oceněných Českou filmovou akademií za nejlepší film a nejlepší režii, na vzorku distribučně nejúspěšnějších a na třech vybraných filmech analyzuje práce vývoj některých aspektů narativity a anylýzy mýtu. Zjištěné výsledky pak porovnává s klasickým hollywoodským modelem.