Katedra tance / Department of Dance
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra tance / Department of Dance podle Klíčová slova "anatomie"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BODYFORMRajdlová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Bakalářská práce se zabývá metodou Bodyform paní Veroniky Iblové. První část obsahuje několik podčástí, kterými jsou: osobnost paní Iblové v podobě životopisu, vývoj a vznik metody a krátký náhled do anatomie lidského těla. Tato anatomická část se skládá z popisů kostí, kloubů a svalů, jež jsou pro metodu klíčové a je doplněna též o názorné fotografie. Druhá část se pak věnuje již samotným popisům jednotlivých cvičení, které jsou taktéž doplněny o fotografie. Každé z popisovaných cvičení obsahuje hudební rozložení ve formě rozdělení na jednotlivé takty, dále je u každého ze cviků uveden jeho význam a v neposlední řadě správné provedení.
- Floor-barre Zeny RommettMalinová, Amálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-12Cílem této práce je zejména seznámit čtenáře s technikou Zena Rommett Floor-barre®. V první kapitole je do historického kontextu uveden vznik této techniky a v dalších kapitolách jsou popsány principy, základní pozice, polohy a jejich provedení. Tato práce také obsahuje příklady sekvencí, které procvičují základní elementy, připravující například tělo tanečníka na trénink klasického tance. Pátá kapitola je zaměřena na části těla z anatomického hlediska a měla by pomoci k porozumění cvičení Floor-barre®. Celá práce je doplněna fotografiemi, které slouží jako jasné zobrazení pozic a cviků. V závěru této práce je zaznamenána moje vlastní laboratoř určitých cvičení této metody, kdy bylo záměrem pozorovat zejména zlepšení postavení těla a případné rehabilitační uplatnění při cvičení Floor-barre®. Práce s respondentem je popsána v poslední kapitole a příloze na konci této práce.
- Spirála jako pohybový principŠimůnková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Tato diplomová práce je zaměřena na pohybový princip spirály, a to především v souvislosti s jeho funkčním opodstatněním v dnešní podobě tance. Snaží se nalézt společný vztah s projevy spirály, jenž jsou prokazatelné v přírodě. Přes fyziologickou účelnost spirály v lidském těle v jeho mikroskopických i makroskopických strukturách hledá odezvu v základních dynamických procesech pohybového aparátu. V kontextu s nabytými informacemi předkládá možnost jejich zužitkování v taneční pedagogice na podkladu práce s představou vycházející z Franklin Method.
- Využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M. Graham (Center Work)Táborová, Dita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04V magisterské práci jsem se rozhodla navázat na téma, které jsem zpracovávala v bakalářské práci. Jde o využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M.Grahamové v části hodiny "Center Work". Hlavním cílem mé práce je na základě těchto cvičení připravit studenty k lepšímu provedení jednotlivých cvičení, s ohledem na správné anatomické a kineziologické poznatky. Ráda bych také, aby se tato technika mohla přiblížit nejen studentům konzervatoří, ale také široké taneční veřejnosti.