Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "animovaný film"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 27
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animátor loutkových filmů jeho existence a uplatnění ve 20. a 21. stoletíMrázová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-03V této magisterské práci se zabývám problematickým postavením českého loutkového animátora. Na základě rozhovorů se dvěma loutkovými animátory zastupujícími současnou loutkovou animaci u nás a zlatou éru minulého století se snažím zjistit, jak fungoval loutkový animátor v minulém století a jak funguje dnes. Za současnou generaci čerpám ze zkušeností loutkového animátora Jana Štencla a za generaci minulou ze zkušeností pana Jana Klose. Snažím se objasnit, co všechno loutkový animátor musel a musí při své práci znát a umět a jestli se tyto jejich dovednosti nějak liší podle doby, ve které animátor působí/působil. Dále se v této teoretické práci zabývám tím, s jakými problémy se loutková animace dnes potýká a jak reagují loutkoví animátoři na rozmach 3D technologie. V závěru nastiňuji různá řešení současné situace.
- Animovaná tvorba Libuše ČihařovéBohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-29Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.
- Animovaný videoklipSmatana, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-18Témou diplomovej práce je animovaný videoklip. Práca pozostáva zo štyroch hlavných kapitol - historický vývoj animovaného videoklipu, Animované hudobné videoklipy v súčasnosti a ich vplyv na adolescentov, Animovaný videoklip na Slovensku, Profily režisérov Mariána Vredíka a Erika Sikoru. V prvej kapitole chcem skúmať, aké podmienky museli byť splnené pre vznik animovaného videoklipu, analyzovať historický vývoj animovaného klipu od konca 19. storočia až po súčasnosť. Predstavím najvýznamnejšie kapely a interpretov, ktorých animované klipy sa stali historickými miľníkmi a neskôr formovali ďalšie generácie ich nasledovníkov. V druhej kapitole popíšem, ako prezentačné techniky použité v animovaných videoklipoch potenciálne podporujú konzumné správanie adolescentov a mladých dospievajúcich ľudí, ktorí majú oproti starším ľuďom vyššiu tendenciu konzumovať produkty zobrazené vo videoklipoch. Budem sa venovať zaujímavému fenoménu, kedy adolescenti využívajú animované videoklipy ako nástroj kontrolovania nálady a emocionálnych stavov. Tretiu kapitolu venujem slovenskému animovanému klipu, rozoberiem tvorbu najvýznamnejších režisérov animovaných klipov a pokúsim sa odhadnúť, aká by mohla byť budúcnosť animovaného klipu na Slovensku. V poslednej kapitole predstavím dvojicu mladých autorov Mariána Vredíka a Erika Sikoru, ktorí sa dlhodobo venujú tvorbe animovaných klipov.
- Emoce v experimentální animaciNováčková, Jana Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-30Tato práce pojednává o vztahu emocí a experimentálního animovaného filmu v současnosti. Zabývá se emocionálním prožitkem diváka na základě nenarativního vyprávění filmu a jeho výrazových prostředků. Současně zkoumá, jaké jsou tvůrčí postupy a postoje filmových tvůrců k emocím v experimentální animaci. Analýza dotazníků také objasňuje, zda tvůrce počítá s divákovou interpretací filmu.
- Estetika animeLomov, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Práce se věnuje specifickým znakům kultovního stylu japonského anime.
- Estonská animovaná tvorba II. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Tato diplomová práce popisuje historický vývoj estonského animovaného filmu od devadesátých let 20. století do roku 2013. Věnuje se současné animované produkci dvou nejvýznamnějších estonských studií Joonisfilmu a Nukufilmu. Obsahuje životopisy a rozbory filmů estonských režisérů pracujících v těchto studiích: Priit Tender, Ülo Pikkov a Kaspar Jancis, Mikk Rand, Mait Laas, Peep Pedmanson, Girlin ? Bassovskaja, AndresTenusaar a Pärtel Tall. Představuje první absolventy katedry animace na Estonian Academy of Arts Martinuse Klemeta a Kristjana Holma, Chintis Lundgren a další současná studia a produkční společnosti animovaného filmu v Estonsku. V doplňkové kapitole se věnuje filmům starších režisérů, které vznikly po roce 2008.
- Gender, identita a sexualita v japonském animeHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Magisterská diplomová práce s názvem "Gender, identita a sexualita v japonském anime" se bude zabývat zobrazováním a uchopením genderu, sexuality a identity a přesahováním tradičních hranic těchto pojmů v japonském anime. Význam slova "gender" je v této práci pojímán zejména v jeho původním významu, odkazující spíše na tradiční sociální a kulturní uspořádání genderových rolí, nežli na biologické rozdíly mezi pohlavími, jak je často význam slova gender pojímán a vnímán. Primárně půjde o hloubkovou rešerši různorodého pojetí genderu a sexuality v japonském animovaném filmu z hlediska historie, tradic a sociálního uspořádání a vývoje Japonska od jeho mytologických prvopočátků až po jeho současnost. Japonský animovaný film se vyznačuje širokou škálou žánrů a velkou různorodostí, která čerpá jak z bohatství ojedinělé japonské kultury a jedinečného "japonského" způsobu uvažování, tak i z přejatých západních konceptů, které byly v japonském anime smíchány, zhněteny a spojeny v novou, originální formu. Tento způsob přejímání určitých aspektů z jiných kultur a jejich spojování s japonskou tradicí a kulturou vytvořil bohaté podhoubí pro vznik nových konceptů problamtiky genderu, sexuality a identity, které nemají jinde ve světě obdoby. I díky tomuto aspektu si japonský animovaný film získal ve světě obrovskou základnu věrných a nadšených fanoušků, kterých každým rokem více přibývá. Cílem této práce je osvětlit čtenáři pozadí vzniku rozdílných koncepcí genderu, sexuality a identity v japonském anime a poukázat na tyto aspekty při pohledu na jednotlivé filmové a seriálové produkce, které tyto rozdílné koncepce znázorňují.
- Hra a její roviny v animované tvorběJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Diplomová práce "Hra a její roviny v animované tvorbě" se pokouší pojmenovat, kde se ve světě animace setkáme s hrou a jaké může mít podoby. Odpověď na tuto otázku se snaží vysledovat prostřednictvím rozboru prvního filmu z řady "Pojďme pane, budeme si hrát" režiséra Břetislava Pojara, "Potkali se u Kolína" a následně se ptá po její obecné platnosti.
- Mistři uralské animaceBukcharina, Elena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Diplomová práce se bude zabývat tvorbou významných představitelů jekatěrinburgského studia animovaných filmů: Oxany Čerkasovové, Valentina Karajeva, Alexandra Petrova, Andreje Petkeviče, Sergeje Ainutdinova a dalších.
- Nové distribučné platformy pre krátky animovaný film a animovaný seriálŠtumpf, Dávid(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-17Táto diplomová práca sa zaoberá momentálne často skloňovanou tematikou novovzniknutých internetových distribučných platforiem pre šírenie audiovizuálneho obsahu. Súčasné výskumy a odborné texty o tejto téme sa však v drvivej väčšine venujú distribúcii hraných filmov a seriálov, poprípade dokumentov. Cieľom tejto práce je zhodnotiť, či tieto platformy majú pozitívny dopad na diela animované, či už vo forme krátkeho filmu alebo seriálu. Práca je formálne rozdelená do štyroch kapitol, z ktorých každá skúma inú stránku problematiky spojenú s vybranou témou. Prvá kapitola definuje a pomenúva pojem “nové distribučné kanály”, druhá kapitola sa venuje plateným platformám a tretia kapitola neplateným platformám. Štvrtá kapitola rozoberá problémy, ktoré so sebou internet prináša a ktoré sú súčasťou aj týchto nových distribučných platforiem.
- Plošková a loutková animaceRosová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-03Diplomová práce se zabývá technologií ploškové a loutkové animace. Vztahem mezi námětem a zvolenou animační technologií, charakteristickými rysy loutkové a ploškové animace, jejich klady a úskalími. Hlavním tématem práce je tvorba animační loutky pro obě technologie, možnosti jejího konstrukčního řešení, mechanika kloubů, vlastnosti použitých materiálů, technologické postupy využívané při její tvorbě.
- Politika, aminace a komiksyWon, Sang-Eun(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Korejská kinematografie dostala svou svobodu po vojenském režimu, ale ještě situace souvisí hodně s politickou situaci. Vývoj korejských filmů dobře ukažuje vliv politické taktiky každé korejské vlády. Diky světovému úspěchu korejské kinematografie, korejci uvědomuje, jak se vláda snahá ovladnout filmový průmysl, a znají, jak reagovují na to. Na přiklad, Film 26 let (2012) - nemohlo dotočit film kvůli politickému vyrušování konzervativní vlády. Protože ten film je o pomstě obětí masakru pří demonsturaci pro svobodu v roce 1980. Ten diktátor, který spáchal masakr, ještě žije, a konzervativní vláda je přimo z ty strany, ke které patřil ten diktátor. Ale budoucí diváci podporovali film (jako co-production, produkce sháněla fund od diváků), a teď film je promitan v mnohem kinech. Bohůžel korejský animovaný film je ještě mimo zajem korejců, ikdyž je pořád největší obětí politické taktiky korejské vlády. Každá konzervativní vláda používala korejský komiksy za obětí, když dostavala politickou krizi. Když byl nejaký seriozní zločín mládeže, nebo zločín na dětí a mládeže. Vláda zesilovala cenzuru na komiksy, a pak několik komiksů došlo k trezoru, a autoři nemohl vytvořít své komiksy. To se stalo v roce 1997, a jestě znova zaciná teď v roce 2012. Komiksy jsou důležité na korejskou animaci, protože jako v Japonsku, často korejská animace je produkována podle komiksů.Tak bych chtěla napsát magisteskou práci o te situaci korejské animace, jak fungovala cenzura a moc vlády po vojenském režimu, jaká byla taktika na průmysl animace, a co je nejlepší výřešení na podporu a svobodu korejské animace.
- Psychorealismus v animovaném dokumentárním filmuNguyen, Cam Van(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Pojem psychorealismus v animovaném filmu vymyslel Chris Landreth, autor ceněného krátkometrážního snímku Ryan z roku 2004. Jednoduchou definicí tohoto pojmu je způsob zobrazení vnitřních pocitů postavy, převedených do viditelné obrazové formy. Animovaný dokument je audivizuální dílo, vytvořené animační technikou se standardními prvky přejatými z dokumentárních hraných filmů. Psychorealismus se objevuje v animovaných dokumentech, protože protagonisty jsou skuteční lidé a jejich příběhy se odehrávají ve skutečném světě. Jsou to právě vnitřní zážitky reálných lidí, které jazyk animovaného filmu dokáže přetransformovat do vizuální podoby. Tato práce se konkrétně zaměřuje na psychorealismus a realismus v animovaných dokumentech. Zkoumá, jak moc animovaný dokument může být realistický a odrážet tím skutečný svět. Animovaným dokumentem jako formou osobní zpovědi jsem se zabývala při bakalářské teoretické práci a tentokrát se mu věnuji konkrétněji a hlouběji. Tématem se zabývám i ve svých autorských filmech Spolu sami (2018) a Milý tati (2021) a v závěru tuto zkušenost shrnuju osobním zhodnocením.
- SPECIFIKA TVORBY ZVUKOVÉ SLOŽKY ANIMOVANÉHO FILMUKarhánková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Práce se zabývá problematikou tvorby zvukové složky animovaného filmu – jejími specifiky a aspekty jak v oblasti realizace, tak přípravy i zvukové dramaturgie. Zkoumá, jaký mají vliv na filmové vyprávění a do jaké míry je možné a užitečné s nimi pracovat již od počátku vývoje animovaného filmu. Práce dále představuje praktické i tvůrčí možnosti spolupráce režiséra a zvukaře a hlediska, která ji mohou pozitivně či negativně ovlivnit. Práce čerpá informace z literárních zdrojů, rozhovorů s tvůrci animovaného filmu a osobních poznatků z praxe autorky v oblasti režie a scenáristiky animovaného filmu. Tato práce potvrdila důležitost role zvukové složky v animovaném filmu a její pozitivní vliv na výslednou kvalitu AV díla pokud není opomenuta již od počátku filmové realizace. Práce shrnuje základní přístupy, díky nimž by měl být tvůrce schopen pracovat se zvukem v animovaném filmu jako s plnohodnotnou složkou vyprávění.
- Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomikyKotlářová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.