Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "americká kinematografie"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Budování napětí ve filmech Quentina TarantinaFridrich, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu technik budování napětí ve filmech Quentina Tarantina, konkrétně "Hanebné pancharty" a "Tenkrát v Hollywoodu". Cílem práce je identifikovat a popsat klíčové metody, které Tarantino využívá k dosažení intenzivního napětí a emocionální angažovanosti diváků. Práce analyzuje využití dialogů, vizuálních kompozic a zvukového designu jako prostředků k vytváření atmosféry nejistoty a očekávání. Tarantinovy dialogy jsou často plné cynismu a černého humoru, což slouží nejen k charakterizaci postav, ale i k budování napětí. Vizuální styl zahrnuje kontrastní barvy, symetrické kompozice a detailní záběry, které posilují divákův zážitek a vnímání napětí. Zvukový design, často využívající disharmonii, přispívá k pocitu nepokoje a nejistoty. Výsledky analýzy ukazují, že Tarantino efektivně manipuluje s diváckými očekáváními prostřednictvím falešných stop a nečekaných zvratů, což zvyšuje emocionální napětí a angažovanost. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení technik používaných v současné filmové tvorbě a nabízí podněty pro další výzkum v oblasti filmového jazyka a jeho vlivu na divákovy emoce.
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- Filmy Kennetha Angera jako rituály vzdoruPavlík, Jan Karel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Ve své práci se zaměřuji na přiblížení působení a tvorby Kennetha Angera. Kenneth Anger, jeden z nejvýznamnějších experimentálních filmařů všech dob, pojímal film jako magický rituál. Ve svých krátkých, výtvarných a nenarativních filmech, se zaměřuje hlavně na použití barev, emoce a dekadentní symboliku. Absence narace ve filmech Kennetha Angera vede diváka k jinému druhu audiovizuálního zážitku. Anger vede diváka ku svým způsobem primitivnímu vnímání zobrazovaných symbolů. Skrze analýzu způsobů, kterými Anger pracuje ve svém filmu Scorpio Rising s mizanscénou se chci dostat blíže tématům obecnějším. Angerovo rituální a magické pojetí filmu chci zasadit do širších kontextu doby vzniku vrcholných Angerových děl. Kromě analýzy Angerovy práce s filmovým médiem a okultním rituálem samotným se autorovu tvorbu pokusím popsat jako kulturní rituál vzdoru, zasazený do měnícího se paradigmatu 60. let.
- Jednozáběrový narativní filmPylypčuk, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této bakalářské práce je rozebrat použítí jednoho dlouhého, nepřerušeného záběru pro vyprávění narativních celovečerních filmů a zmapovat jejich formální, obsahové a stylistické složky, režijní postupy a výpovědní hodnotu pro diváka. Za pomoci neoformalistické analýzy autor rozebere vybrané filmy a na jejich základě popíše principy filmové řeči specifické pro jednozáběrovou narativní kinematografii jako takovou, její pozitiva a úskalí a její vztah ke střihové skladbě.
- Krajina ve filmech Kelly ReichardtJirásek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-05Tato práce se zabývá tvorbou a inspirací jedné z nejvýraznějších režisérek současné americké nezávislé kinematografie, Kelly Reichardt. Cílem textu je seznámit čtenáře s jejím dílem, zejména pak se způsobem, jakým využívá krajinu ve svých filmech. Analýza se týká snímků Wendy a Lucy, Meek’s Cutoff a Certain Women, které představují průřez zásadními momenty autorčiny kariéry.
- Poetika trapnosti v tvorbě Taiky WaititihoPayne, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Práce je věnována tvorbě novozélandského režiséra Taiky Waititiho, zejména jeho nejnovějšímu filmu Králíček Jojo (2019). Je případovou studií zvláště zaměřenou na vizuální styl, žánr a poetiku, které jsou srovnávány s filmovým jazykem režisérova staršího současníka Wese Andersona. Cílem práce je definovat filmovou trapnost – trapný gag, observační trapno, a tzv. camp – a identifikovat tyto její různé podoby v díle Andersona a Waititiho. V práci jsou odhalovány paralely ve vizuálním stylu a poetice obou režisérů a definovány specifika Waititiho poetiky a vizuálního stylu tam, kde se od Andersona odlišuje.
- Udržitelnost a vývoj režijního stylu- Na příkladu tvorby Quentina TarantinaKomárek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Práce se zabývá režijním stylem, jeho dlouhodobou udržitelností a vývojem. Tento proces dokumentuje na tvorbě slavného a kontroverzního režiséra Quentina Tarantina. Cílem textu je rozebrat autorovy tvůrčí postupy. Na příkladech několika filmů, které dělí delší časový odstup, ukázat posun jeho metodiky a všímat si zákonitostí, které se v Tarantinových filmech už od ranných prací nemění. Ty pokládají základy pro nové režijní postupy, kterými tento kultovní filmař obohacuje svou další tvorbu, bližší současnosti. Práce analýzou této poetiky vznáší názor na to, proč je Quentin Tarantino považován za jednoho z nejoriginálnějších režisérů posledního dvacetiletí. Reservoir dogs, Jackie Brown, Inglourious Basterds
- Zobrazovanie smrti ako nadprirodzena v súčasnej kinematografiiUrbančík, Samuel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-05Cieľom práce je popísať akým spôsobom sa zobrazuje smrť ako nadprirodzeno v súčasnej kinematografii. Pomenovať konkrétne štylistické a naratívne figúry na základe ktorých sa smrť môže zobraziť. Poznatky budú vychádzať z filmovej teórie, ktorú pomenoval vo svojej práci francúzsky filozof Gilles Deleuze a na poznatkoch filmových hnutí z histórie kinematografie, ktoré spracovávajú filmový teoretici Kristim Thompsonová a David Bordwell. Následne na základe analýzy troch vybraných filmov jednotlivé figúry popísať a nájsť rozdiely v jednotlivých zobrazeniach. Taktiež chcem na základe analýz popísať jednotlivé prístupy ku tematike smrti a nadprirodzena, ktoré z týchto zobrazení vyplývajú. Pokúsim sa zistiť, či je vôbec možné smrť ako abstraktný koncept zobraziť na filmovom plátne.