Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy podle Klíčová slova "analýzy"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Návod na příběh úvahy nad knihami, které radí s psaním scénářeMašinová, Milada(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17V této práci uvažuji nad knihami, jejichž cílem je pomoci scenáristům napsat kvalitní scénář. Pokouším se hlouběji zkoumat dvě knihy na toto téma, které se od sebe značně odlišují. Jedná se o titul Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting jehož autorem je Robert McKee a titul Save the cat! The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need, který napsal Blake Snyder. Ve srovnání se světem anglosaským není tento typ literatury v českém prostředí nijak běžný, proto se věnuji knihám zahraničním. Představuji nejen tituly samotné, ale také jejich autory; analyzuji kapitoly věnované postavám a struktuře scénáře, aplikuji metody McKeeho i Snydera na vybrané celovečerní filmy. V závěru pak shrnuji klady i zápory jednotlivých knih a jejich přínos pro potenciálního čtenáře.
- Pohádka a dobrodružná literatura jako hlavní druhy literatury pro děti s ohledem na jejich psychologiiSekyrová, Věnceslava(1966)
- Tektonika artificiálního chaosu neboli dramaturgie děl napodobujících ch aos aneb strašlivá masturbační fantasie ParidovaHakl, Vilém(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-11Tato práce se zabývá uměleckými díly, jejichž stavba vykazuje rysy chaosu. Hovoříme o nich jako o dílech napodobujících chaos. V centru našeho zájmu je POETIKA CHAOSU, neboli konkrétní postupy, jimiž se toto napodobování (mimesis) realizuje. Poetiku chaosu hledáme i formou vyprávění, jakéhosi groteskního anti-mýtu o Paridovi a bohyni chaosu Eris - obraz tří bohyň souzených Paridem je pro nás obrazem přerodu pro-chaotické formy (otevřené) ve formu proti-chaotickou (uzavřenou). Šíři našeho tématu dokládáme i příklady z hudby a výtvarného umění, soustředíme se však na film a literaturu. Proto naši práci uzavírají rozbory dvou děl, jejichž stavbě chaos dominuje. Prvním je román SPAS a druhým je film ASTENICKÝ SYNDROM.