Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "analýza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kinematografické vyprávění a hratelnost ve videohrách Davida CageKadlec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-10V této magisterské práci se zabývám otázkami kinematografického vyprávění, vyprávěcích prostředků a hratelnosti ve třech videohrách Davida Cage. V první části předestírám téma klamu v interaktivním vyprávění, následně podrobně analyzuji hry Heavy Rain, Beyond: Two souls a Detroit: Become human. V závěru se dotýkám teze konfliktu autora a příjemce (v tomto případě hráče), kterou vztahuji ke Cageově tvorbě. V práci vycházím z narativní a videoherní teorie Sebastiana Domsche, Tamera Thabeta, Marie-Laure Ryan a dalších.
- Žánr a hraRoller, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27V této práci si klademe otázku: „Co je to videoherní žánr?“ V sérii rozhovorů s předními světovými herními vývojáři zkoumáme, jak se prolíná žánr filmový s videoherním prostředím a jak se dá definovat samotný žánr videoherní. Popisujeme zde také odlišnosti od žánru filmového. Pojmenováváme zavedené způsoby, jakým videohry tradičně sdělují příběh svému hráči a dotýkáme se také termínu ludonarativní disonance, abychom lépe nahlédli komplexnost tohoto tématu, které je doposud z větší části v teoretické literatuře nepopsané.