Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
úvodní text komunity
Novinky
boční rám komunity
Procházet
Procházet Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre podle Klíčová slova "abstraktní expresionismus"
Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Přenos obrazu do přítomnostiNevrlá, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17V této práci se zabývám blízkým propojením a oscilací mezi malbou a divadlem. Pozastavuji se nad různými přístupy a náhledy na proměnlivost, pomíjivost a změny výtvarného umění v přítomném/divadelním čase, a nad fenoménem výtvarného obrazu a jeho možnostmi použití pro přítomný akt. Do těchto obsáhlých témat nahlížím přes dva filtry. Počátečním je radost, autentičnost až závan šílenství jako impulz pro tvorbu a hledání podstaty, jádra, cesty k hledání „toho“. Druhým jistě nutným filtrem jsou dvě autorské absolventské inscenace, na kterých jsem pracovala poslední dva roky studia na DAMU (Micro.Macro.Vita a Kompozice jako absolventská inscenace) a pro nezabroušení do příliš širokých vod obsáhlosti témat drží celek nohama na zemi. Ohledávám téma malby a pohybu. Nahlížím do historie kontextu akční malby, kinetismu, abstraktního expresionismu a dalších příbuzných přístupů. Zaměřuji se blíže na barvy a prostor mezi abstraktnem a konkrétnem. Toto téma také nahlížím z pozice diváka a jeho vnímání, dotýkám se tak psychologie znázorňování. V praktické části výše uvedené informace pozoruji a porovnávám se svým sběrem dat od diváků z vícero uvedení autorské inscenace Micro.Macro.Vita. Jedná se o data zkoumající dopad volné struktury inscenace na diváckou projekci při vnímání inscenované malby. V této výtvarné inscenaci, která se nachází přesně na pomezí – troufá si nemít příběh, a zároveň není čistou abstrakcí bez napětí, je divácké „čtení“ díla součástí výsledného procesu. Na příkladu své práce v inscenaci Kompozice jako absolventská inscenace se dívám na fungování obrazu jako předmětu a scénografe, a jak může hmotná věc nesoucí svůj vlastní obsah doplnit kontext plujícího divadelního mnohovrstevnatého aktu.