Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "divadelní inscenace"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Georges Bizet: Carmen - komplexní scénografický projektBřezinová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Téma, kterým se zabývám v mé bakalářské práci, je opera George Bizeta Carmen a její scénografické řešení. Popisuji zde svoji cestu k pochopení tohoto díla a doby, kdy vzniklo, i k poznání dobových reálií. Okrajově se dotýkám témat, která jsou s dílem úzce spjata, jako je historie koridy, tanec flamengo , ale i obyčeje romské kultury. Snažila jsem se dopídit, čím a jak se stala tato opera přes počáteční neúspěch tak uznávanou a dodnes hranou při velkém zájmu diváků. Hledala jsem hranu, kdy dílo překračuje hranici průměrnosti. Na vybraných inscenacích přibližuji jak vývoj vnímání tohoto díla, tak i vizuální změny výtvarného řešení a jejich význam pro moderní scénografii. V části srovnání výtvarného řešení předních zahraničních scén uvádím Roayl opera house CoventGared 1989, La Scalla 2006 a Staatsoper Unterden Liden 2006. Moje studie se týkala i ztvárnění Carmen na české scéně výtvarníky Koláře a Tröstera pod režií Kašlíka. Nad otázkou, zda obnovit či modernizovat dílo, jsem přemýšlela při každém kroku. Nakonec jsem se rozhodla pro aktualizaci a myslím, že je to tak správně.
- Georges Bizet: Carmen - komplexní scénografický projektSuchá, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Ve své bakalářské práci zpracovávám komplexní scénografické řešení opery Georges Bizeta, Carmen. Věnuji se historickému kontextu v době vzniku, stručným životopisem Georgese Bizeta shrnuji fakta, která měla na vznik opery Carmen vliv, a jaké byly prvotní reakce, mezi ty se řadí i kapitola o Fridrichu Nietzschem a jeho vnímání tehdejší hudební scény v Evropě. V analýze světových uvedení Carmen, jsem se zaměřila na současné produkce z Berlína, New Yorku a Barcelony. V inspiračních zdrojích jmenuji pro mou koncepci zásadní zkušenosti se současným vizuálním vnímáním, zabývám se polemikou válečného a módního prostředí z hlediska fotografie. Z těchto zdrojů vyplývá má scénografická a kostýmní koncepce, která je popsána a zdokumentována v obrazových přílohách.
- JÁCHYM TOPOL-SESTRAHubená, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Tato bakalářská práce se zaměřuje na mé vlastní scénografické a kostýmní řešení románu Sestra od Jáchyma Topola a realizaci v Divadle DISK (premiéra 26.1.2024). Inscenace Sestra byl můj první realizovaný projekt v divadle a mým rozhodnutím obsáhnout scénografii i kostýmy inscenace jsem ověřila své síly. Cílem praktické části bylo navrhnout scénografické a kostýmní řešení, projít procesem přípravy inscenace od prvotních schůzek s režisérem Kryštofem Krejčím, přes explikační, předávací porady, výrobu a zkoušení až k premiéře a uvedení inscenace v repertoáru. Díky této možnosti jsem mohla získat i zpětnou vazbu diváků. Má práce se věnuje tématům, která s touto realizací souvisí. Teoretická část obsahuje stručný životopis Jáchyma Topola a informace o době vzniku autorovy románové prvotiny. Převážně se zabývám motivem morálky a navazujícím podkapitolám, které jsou s mou koncepcí spjaty. Ve své práci se také věnuji závěrečnému období komunismu, bláznivým devadesátkám i současnosti a jejich propojením, návazností. Poukazuji na problematiku konzumu, úskalí nových technologií a přístupu k informacím. Současně se zamýšlím nad otázkou, jak člověka ovlivňuje jeho okolí a v této souvislosti vyprávím o mé rodině.