Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing podle Klíčová slova "amatérský film"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dopad proměn stádií "rodinných záznamů" na využití formy rodinného filmu a home-videa v narativním filmuČejková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich formou. Jednotlivá stádia rodinných záznamů práce koncipuje podle dělení Rogera Odina, který je dělí na rodinný film, home video a digitální záznamy. V rámci jednotlivých stádií je přehledově zkoumán historický vývoj, uživatel, proces natáčení, vyjadřovací prostředky a percepce a archivace daného stádia rodinného záznamu. Ke stádiu rodinného filmu a home videa následuje analýza vybraných narativních filmů pracujících s jejich formou. Stylové analýzy vychází z předchozího výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a odráží jakými způsoby se proměny na využití jejich formy v narativním filmu podílí. Analyzované filmy jsou vybrány v žánru drama, které reflektuje především mezilidské vztahy týkající se rodinného okruhu. Následně práce reflektuje současný přechod rodinných záznamů k digitálním nahrávkám a zkoumá jejich odlišný a nový charakter, který je vyvádí z rodinného okruhu a proměňuje všechny jich složky. Klíčová slova Rodinné záznamy, rodinný film, home video, digitální osobní záznamy, Roger Odin, paměť, rodinný prostor
- Dvakrát měř a jednou řežKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-09,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
- Rodinný film a vliv autorského subjektu na jeho možné podobyBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-12Předkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem rodinného filmu s důrazem na otázku tvůrce a možné autorské přístupy. Fenomén rodinného filmu je představen v kapitolách věnujících se vývoji technologie a jejímu vlivu na amatérskou tvorbu, problematice soudobé terminologie, týkající se tohoto tématu a reflexe rodinného filmu v odborných kruzích. Aspekt autorského subjektu je nahlížen skrze práci několika osobností, které v souvislosti s rodinným filmem představují autory charakteristické pro jednotlivé přístupy- zároveň ale i hraniční, jakým je např. Ludvík Šváb. Studium sbírky jeho soukromých a experimentálních filmů umožnilo vysledovat a pojmenovat určité třecí plochy, skrze něž lze nahlížet na rodinný film nejen v rámci diskurzu amatérské tvorby. Až transcendentální perspektivu pak ukazuje metoda tvůrčí recyklace a reinterpretace rodinných filmů v podání Martina Ježka. Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků rodinných filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů - modelových autorských subjektů.