Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "hudební festivaly"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Turquerie a vzájemné interakce české a turecké hudební kulturyVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Práce zkoumá vzájemné interakce evropské a turecké hudební kultury v historickém kontextu až po současnost a sleduje nejdůležitější trendy tzv. turquerie v evropské hudbě. Součástí práce je také představení hlavních rysů současné turecké hudební scény a případné možnosti spolupráce. Záměrem této práce je seznámit čtenáře s tureckou a turkickou hudební kulturou a poukázat na významný vliv této kultury na kulturu evropskou zejména v 18. století. Zároveň pojednává o současných hudebních kontaktech mezi Evropou a Tureckem, zvláště pak mezi Českou republikou a Tureckem. Přináší tak relativně komplexní vhled do historie a významu hudební kultury Turecka, která je v České republice poměrně opomíjená.
- Úloha showcase festivalů v hudebním průmysluBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem showcase festivalů. První kapitola představuje krátce přehled vývoje hudebního průmyslu a zasazuje problematiku showcase festivalů do kontextu. Dále je nastíněna jejich stručná historie, charakteristické znaky a přehled těchto akcí ve světě a v Evropě s medailonky těch nejvýznamnějších. Speciální kapitola je věnovaná výběru umělců. Následuje případová studie českého festivalu Nouvelle Prague. Poslední řešenou problematikou je efektivita showcase festivalů pro české umělce a profesionály, kde byly informace získané prostřednictvím dotazníku. Poznatky práce jsou rekapitulované ve shrnutí.