Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "artefiletika"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cestou dramatické výchovy (nejen) k výtvarnému cíliOsvaldová, Božena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-05-31Diplomová práce se věnuje především hledání pedagogické cesty k výtvarné dramatice. Autorka popisuje své vlastní hledání a přiklání se k variantě dramatických aktivit coby cestě k výtvarné výpovědi. V první části diplomové práce jsou popsána dosavadní teoretická poznání dotýkající se osobní zkušenosti učitelky, ale i širší rozhled po poli výtvarné dramatiky vůbec. Jsou zde popsána strukturální východiska výtvarné dramatiky, která byla zároveň ověřována v praxi. Jsou zde naznačeny též další možné cesty výtvarné dramatiky, které by měly zároveň rezonovat v povědomí o oboru. Druhá část je pak věnována především čtyřem výtvarně dramatickým celkům, které autorka DP vyučovala a prožila se svými žáky na Základní umělecké škole Klementa Slavického v Praze 5 – Radotíně. Je zde zaznamenán postup práce krok po kroku a v závěru každého dílčího úkolu je zahrnuta i menší reflexe. Větší reflexe pak také následuje po každém ze čtyř výtvarně dramatických celků. Z uvedených čtyř celků je také vidět, jak se celkově posouval náhled autorky na pedagogickou práci. S každým dalším výtvarně pedagogickým celkem se nejen rozšířila paleta výtvarných i dramatických metod, ale celkově prohloubil vhled do tématu jak konkrétního projektu, tak i celkově do tématu výtvarné dramatiky. U některých úkolů je přiřazeno několik konkrétních výtvarných výstupů v podobě fotodokumentace, které z práce vznikly.
- Estetická výchova jako nový předmět na Z Š PouchovKobrle, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.
- Současné francouzské divadelní texty pro děti a mládežCoufalová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Cílem práce je představit současné francouzské divadelní texty pro děti a mládež, jako nástroj k porozumění sobě, druhým a světu. Ambicí práce není komparovat, či hodnotit francouzský přístup k divadelnímu umění ve výchově s českým, spíše popsat a ukázat, jak tento ve Francii funguje. Díky divadelnímu textu, který je nezbytnou součástí mozaiky spolupráce mnoha různých aspektů, můžeme nahlédnout do skoro až organického propojení divadel, nakladatelství a škol, přičemž nám tyto instituce spojuje společný jmenovatel, a to dítě. Proto se ve své práci věnujeme jak historii divadel pro děti a mladé publikum, tak vzniku prvních edic divadelních her zaměřených na dětského diváka. Dále analyzujeme vybraná díla a zamýšlíme se nad příklady možné práce s dětmi ve školách. Pro lepší vykreslení situace uvádíme rovněž i příklad spolupráce umělce a učitele na základní škole v Saintry sur Seine, kteří společně s dětmi připravovali představení jednoho ze současných textů. V závěru se zamýšlíme nad proběhlou debatou o divadle pro děti a mladé publikum v České republice a ve Francii, která se uskutečnila v rámci prvního ročníku festivalu francouzského divadla v Praze.