Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle Klíčová slova "Česko"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Crowdfundingové platformy v České republice a analýza vybraných kulturních kampaníJedličková, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Bakalářská práce se věnuje tématu crowdfundingu a jeho přínosu v kulturní oblasti. V první části práce představuje a vymezuje téma a seznamuje čtenáře se základními pojmy spojené s touto problematikou. Dále definuje základní čtyři typy fungování a podrobně popisuje crowdfundingovou kampaň a všechny její fáze. Práce poté mapuje nejvýznamnější a nejrozšířenější platformy v České republice, které se zabývají crowdfundingem a podrobně rozvíjí jejich vznik, způsoby fungování a zmiňuje nejúspěšnější kampaně nejen z oblasti kultury, které byly na dané platformě realizovány. V analytické části práce představuje dva vybrané kulturní projekty, které úspěšně získaly finanční podporu přes crowdfundingovou kampaň. Jedná se o projekt dvou pražských kulturních domů, Jatka78 a Vzlet, kterým kampaň pomohla při prvotních krocích, rekonstrukci a vzniku těchto významných míst. Práce podrobně popisuje kampaně těchto dvou projektů a analyzuje jejich dobré a méně úspěšné stránky.
- Hudební nakladatelství jako zrcadlo proměňujícího se hudebního průmysluHáblová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá hudebním nakladatelstvím napříč několika stoletími se zvláštním zaměřením na nakladatelský dům F. A. Urbánka, Hudební matici Umělecké besedy, Bärenreiter Praha a Notovna. Dotýká se také autorskoprávní problematiky, digitalizace a vychází z četných rozhovorů se zástupci pražských nakladatelství. Obsahuje anketu, která byla vytvořena pro účely práce a která mapuje názory a povědomí široké hudební veřejnosti. Tato práce není vědecká, ale pouze nastavuje zrcadlo proměňujícímu se hudebnímu průmyslu.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Ticketingové společnosti v ČR se zaměřením na GoOut, s.r.o.Koťová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Práce se zabývá tématem ticketingových společností působících na území České republiky. Představuje silné zástupce a detailněji se zaměřuje na ticketingovou společnost GoOut, s.r.o. V práci jsou porovnávané ticketingové společnosti na základě jejich webových stránek a komunikace na sociálních sítích. Dále práce mapuje dopady koronavirové pandemie na sektor kultury a ticketingové společnosti jako takové, státní kompenzace a snahy kulturních institucí reagovat na nově vzniklou situaci.