Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School podle Klíčová slova "1. desetiletí 21. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012Dohnalová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Bakalářská práce "Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012" pojednává o novém segmentu filmového trhu, který označujeme termínem alternativní obsah či event cinema. Uvádění těchto audiovizuálních programů odlišných od celovečerních filmů zažívá v posledních letech v digitálních kinech velmi dynamický rozvoj. Pro celistvé porozumění problematice práce seznamuje s charakteristikami současného celosvětového trhu a uvádí retrospektivní přehled typů alternativního obsahu. Dále je popsána situace event cinema na českém trhu, jemuž v letech 2007?2012 dominovala distribuční společnost Aerofilms, která v současné době spolu s diverzifikací a růstem trhu přichází o svoje výlučné postavení. Práce shrnuje současný stav a technologii satelitní kino distribuce, která je budoucností doručování všech audiovizuálních obsahů. Metodami zpracování tématu jsou studium zahraniční a české literatury, deskripce programu a dramaturgie jednotlivých participujících subjektů, obsahová analýza dokumentů a zúčastněné pozorování.
- Estonská animovaná tvorba II. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Tato diplomová práce popisuje historický vývoj estonského animovaného filmu od devadesátých let 20. století do roku 2013. Věnuje se současné animované produkci dvou nejvýznamnějších estonských studií Joonisfilmu a Nukufilmu. Obsahuje životopisy a rozbory filmů estonských režisérů pracujících v těchto studiích: Priit Tender, Ülo Pikkov a Kaspar Jancis, Mikk Rand, Mait Laas, Peep Pedmanson, Girlin ? Bassovskaja, AndresTenusaar a Pärtel Tall. Představuje první absolventy katedry animace na Estonian Academy of Arts Martinuse Klemeta a Kristjana Holma, Chintis Lundgren a další současná studia a produkční společnosti animovaného filmu v Estonsku. V doplňkové kapitole se věnuje filmům starších režisérů, které vznikly po roce 2008.
- Hudobné dokumenty Anglo-americkej scényMaletzová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17Televízia, či už verejnopravná alebo súkromná, má tendenciu byť viac ako len zdrojom informácii. Dnes sa často stretávame s tým, že sa ako masový komunikátor stáva pravidelným dávkovačom emócií. Čoby konkurencia k iným mediám, hlavne internetu, musí televízia posledné roky čoraz viac prispôsobovať svoj vysielaný obsah trhu. Trhu lačnému po obraze "reality", zobrazujúcej príbehy skutočných ľudí, ktorí na niekoľko minút zaplnia nielen hlavný vysielací čas, ale aj "hlavný príjmací čas" - z aktérov televíznej relácie sa teda stanú aktéri divákovho života. Popri bežnom voyeurizme, známom z "akváriových" reality show typu Vyvolení či Big Brother, sa stretávame aj s fenoménom relácií, ťažiacich najmä zo schopnosti produkovať "autentické slzy". Práve tomuto javu sa budeme venovať v našej práci. Pôjde o prípadovú štúdiu - k detailnému popisu a analýze problému sa dostaneme pomocou skúmania dvoch konkrétnych vysielaných príkladov, ktoré tento jav reprezentujú. Prvý z nich bude program súkromnej televízie - Modré z Neba, v prípade druhom pôjde o Poštu pre Teba, produkt televízie verejnoprávnej.
- Narativní trhliny a jejich kompenzaceHoffmann Polenský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-09Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovo vnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějších českých filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny a zamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazují významné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázku z pohledu diváka i tvůrce. Na základě kognitivistických filmových teorií popisuje autokompenzační procesy, které divák při sledování filmu aplikuje, a popisuje také mechanismy atrakce, jimiž tvůrce narativní trhliny zakrývá.
- OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989Kohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
- Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000Pavlíčková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-24Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
- Úpadek českého seriáluHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
- Vývoj narativity vybraných českých filmů posledního desetiletíZeman, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-16Na vzorku filmů oceněných Českou filmovou akademií za nejlepší film a nejlepší režii, na vzorku distribučně nejúspěšnějších a na třech vybraných filmech analyzuje práce vývoj některých aspektů narativity a anylýzy mýtu. Zjištěné výsledky pak porovnává s klasickým hollywoodským modelem.