Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School podle Klíčová slova "10. léta 21. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český kriminální seriál: ScénáristéKnéblová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Tato práce se zabývá českým kriminálním seriálem se zaměřením na osobnost autora scénáře. Proto obsahuje přehled autorů scénářů veškeré československé a české tvorby v rámci žánru kriminálního seriálu od roku 1968 až do současnosti. Zároveň se zabývá současným televizním prostředím na poli seriálů – soustředí se na roky 2016 a 2017 a poskytuje přehled o seriálech, které ve zmíněných letech měly svou premiéru. Tyto seriály vytvářejí kontext pro zkoumané kriminální seriály, jejichž autory jsem oslovila pro účely poslední, praktické části. Ta se zabývá tím, za jakých podmínek současné české kriminální seriály vznikají.
- Coming out náctiletých queer hrdinů v současném evropském filmuHosenseidl, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06Tato práce se zabývá podobnostmi zobrazování coming outu v současném evropském filmu se zaměřením na náctileté mužské queer hrdiny. Vychází přitom z chápání coming outu jako sociologického fenoménu s obvyklými modely průběhu, přičemž připouští jeho různorodost jak v žité realitě, tak ve filmovém zpracování. Klade si za cíl vysledovat možné podobné prvky filmů zachycujících tento proces - opakující se narativní postupy, témata, postavy a motivy, přičemž prostřednictvím analýz tří vybraných filmů reflektuje význam coming outového narativu v rámci širšího filmového vyprávění.
- Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018Ansorge, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Diplomová práce je žánrovou studií týkající se rozlišení žánrů dětský film, rodinný film a film o dítěti s důrazem na odlišné způsoby oslovování cílového diváctva. V této souvislosti se práce opírá především o filmové teorie Noela Browna a Bruce Babingtona. Poznatky aplikuje na české filmy, které měly kinopremiéru v letech 2014-2018. V této souvislosti diplomová práce obsahuje případové studie filmů Pojedeme k moři (2014, Jiří Mádl), Lajka (2017, Aurel Klimt) a Po strništi bos (2017, Jan Svěrák).
- OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989Kohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
- Použití herce a lidského těla v současné animované tvorbě (2000 léta)Kashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Jak se dá používat herce, lidské tělo a lidskou mimiku v animovaném filmu? Jakým způsobem se da použit herce v animovaném filmu? Jaké problémy mohou vzniknout během natáčení? Jaké výhody přináší herec v animovaný film? Jaké byly vynalezené techniky pro animaci lidského těla a kombinaci s jinými technikami animace? Práce je zaměřená na filmy 2000 let, a zkoumá současné trendy použití herce v animovaném filmu.
- Úpadek českého seriáluHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
- Vývoj seriality českých krimi seriálů v letech 2008-2019Palkosková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Tato práce se zabývá zkoumáním typů seriality tuzemské kriminální fikce mezi lety 2008 až 2019. Analýza vybraných epizod všech krimi seriálů, které měly ve sledovaném období premiéru na některé z českých televizí, slouží jako základní přehled o způsobech, jakými jsou konstruovány narativy tuzemské kriminální fikce, včetně preferovaných typů seriality u jednotlivých vysílatelů nebo proměn způsobů vyprávění ve sledovaném období. Zjištěné údaje jsou následně porovnány s daty o sledovanosti a s diváckým i odborným hodnocením seriálů, což spolu s analýzou dalších příběhových aspektů seriálů poskytuje přehled o divácky preferovaném typu současného českého kriminálního seriálu.