Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty podle Klíčová slova "19.-20. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Flétnový repertoár s mytologickou předlohouPřibyl, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Tato práce se zaměřuje na srovnání skladeb pro flétnu od tří francouzských autorů – Julese Moqueta, Clauda Debussyho a Alberta Roussela. Společné téma jejich kompozic je faun Pan z řecké mytologie. Cílem je identifikovat rozdíly a podobnosti v jejich stylovém a kompozičním přístupu. Jules Moquet se drží tradičního romantického stylu, Claude Debussy přináší impresionistické prvky a Albert Roussel překvapuje složitějšími strukturami a harmoniemi. Studie využívá dostupné informace o skladbách a osobní zkušenosti autora jako flétnisty. Tímto srovnáním přispívá k lepšímu porozumění různorodosti skladeb pro flétnu na téma faun Pan.
- Josef Muzika a jeho osobnostŠmídová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-04Práce pojednává o českém houslistovi a pedagogovi Josefu Muzikovi. Cílem práce je analýza jeho osobnosti a jeho pedagogické práce. Práce obsahuje i stručné životopisy jeho žáků.
- Ruský hudební neoklasicismusMazancová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-05Diplomová práce Ruský hudební neoklasicismus se zabývá vznikem myšlenky neoklasicismu, srovnává hudební neoklasicistní tendence s dalšími druhy umění a zmiňuje vliv a vzájemnou inspiraci umělců na počátku 20. století v Rusku a v Evropě. Práce též hledá a srovnává styčné body s dalšími směry, kterým se skladatelé neoklasicismu věnovali. Podstatná část práce je zaměřena na orchestrální skladby ruských skladatelů, kteří se ve své tvorbě inspirovali barokními či klasicistními díly a vzkřísili staré slohy svým osobitým způsobem.
- Slavná příjmení mezi ženami - skladatelk amiValentová Handzušová, Bára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Tato bakalářská práce je věnována ženám slavného příjmení. Zastoupeny jsou zde hlavně tři ženy: Alma Mahlerová, Clara Schumannová a Fanny Mendelssohnová. Práce se snaží přiblížit jejich život, manželské období a poukázat na to, že tvořily svou vlastní hudbu. Protože situace žen v devatenáctém a dvacátém století byla jiná než dnes, často narážely na společenské překážky, které nějakým způsobem bránily jejich vývoji. Přesto ale zanechaly bohatý odkaz a velké životní příběhy.
- Trubka na přelomu 19. a 20. stoletíPačesová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05V této diplomové práci je zaznamenán souhrn českých a zahraničních skladatelů, kteří psali metodické školy a skladby pro sólovou trubku od druhé poloviny 19. století až po současnost. Podstatná část této diplomové práce bude bude věnována tvorbě českých skladatelů.
- Vliv redukčních technik na kvalitu hlasu u hlasových profesionálůDvořáková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Vliv reedukačních technik na kvalitu hlasu u hlasových profesionálů Práce se zabývá problematikou hlasových profesionálů a jejich vzdělávání v oblasti hlasové výchovy. Ústřední téma práce tvoří výzkum v oblasti rezonančních cvičení – brumend z kategorie SOVTE. Autorka dokládá jejich pozitivní efekt na profesionální hlas v několika studiích. Zabývá se problematikou hlasové rezonance, barvy hlasu s ohledem na podíl vyšších harmonických složek v hlase (ringing vocie quality a lesk), dále na terapeutický efekt těchto cvičení při hlasové námaze a absenci dechové a hlasové techniky. Popisuje práci v hlasovém experimentu, způsob vyhodnocení pokroků v tréninku. Uvádí celou řadu akustických, statistických a percepčních metod, včetně dotazníků a zpětné vazby od zúčastněných subjektů, které pro vyhodnocení výsledků tréninku používá. Pracuje též s konceptem multidisciplinárního týmu, tedy týmu složeného z řady odborníků na hlasovou problematiku, který se na hlasové terapii a výzkumu v oblasti hlasu podílí. Práci je možné označit za experimentální text z oblasti nového vědního oboru – vokologie. Práce se též věnuje širší problematice hlasových profesionálů a jejich specifickým hlasovým požadavkům. Zvláštní důraz je věnován budoucím uměleckým profesionálům bez patřičného hlasového školení. Autorka rozebírá jejich specifické problémy, vymezení vzhledem k hlasovým profesionálům klasického typu i nutnost jejich vzdělávání. Věnuje se jejich hlasovému tréninku v rámci účasti na experimentu distanční výuky pomocí nízko-latenčního videa a audio přenosu. V rámci dané problematiky též zmiňuje dvě další oblasti, které jsou pro profesionální hlasový výkon klíčové. Jsou to oblasti neverbální komunikace a problematika nakládání s trémou. Autorka rovněž na konci kapitol nabízí praktická doporučení pro danou problematiku a typ výuky.
- Vývoj španělské klavírní hudby 19. a poč átku 20. stoletíGonzález Casasnovas, David(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem této práce je popsat vývoj španělské klavírní hudby během devatenáctého a raného dvacátého století. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány konkrétním autorům, reprezentujícím toto období, dále podrobně vysvětluji jejich styl a věnuji se jejich nejdůležitějším dílům, a to i v soudobém politickém a celospolečenském kontextu, jak v samotném Španělsku, tak v Evropě. V první kapitole se více zabývám také historickým vývojem Španělska a dále popisuji společenská hnutí působící napříč kontinentem. V závěru práce shrnuji své nejdůležitější poznatky.
- Významní trumpetisté přelomu 19. a 20. stoletíDabrowski, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01V této bakalářské práci je zaznamenáno několik významných trumpetistů přelomu 19. a 20. století. První kapitola je věnována stavbě nástroje, na který se v té době hrálo. Podrobně se tato práce v dalších kapitolách zabývá oblastí Ruska, Německa a USA a je zaměřena na trumpetisty, kteří migrovali mezi těmito zeměmi.