Mezi autenticitou a stylizací
Autor
Datum obhajoby
2022-06-15
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta
Katedra
Katedra činoherního divadla
Typ práce
Diplomová práce
Vedoucí
Oponent
Podnázev
Abstrakt
Práce se zabývá zkoumáním tenké hranice stylizace a autenticity na jevišti. Hledá odpověď na otázku zda-li vůbec lze tuto hranici jednoznačně definovat. Toto hledání je založeno na tvorbě čtyř různých absolventských inscenací: Přelet nad kukaččím hnízdem, Planotov, Digitální podzemí a Bouře. Každá z nich se liší žánrem, rozsahem role i režisérem. Sleduje taky přesah této problematiky z divadelní budovy do života, neboť divadlo světu nastavuje zrcadlo a ukazuje povahu lidství z jiného úhlu. Práce uzavírá tím, že divadelní tvorba v podstatě v každém případě na této hranici balancuje a že ona autenticita může být obsažena i ve výkonu stylizovaném, respektive o ní lze při nejmenším usilovat. K jevištní i životní pravdě totiž jako tvůrci směřujeme
Popis
Klíčová slova
stylizace, autenticita, kultivace umění, smysl a inspirace tvorby, divadlo jako zrcadlo života, jevištní pravda, existence v časoprostoru, herectví, herecké metody, přirozenost, dovednosti a znalosti