Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housle
Autor
Datum obhajoby
2008-05-26
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU
Katedra
Katedra strunných nástrojů
Typ práce
Bakalářská práce
Vedoucí
Oponent
Podnázev
Abstrakt
Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.