Pohyb jako má cesta k autorství

Datum obhajoby
2007-09-24
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU
Katedra
Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Typ práce
Diplomová práce
Podnázev
Abstrakt
V této diplomové práci se pokouším zachytit svou cestu k pohybu a autorství. V první části se zabývám prostorem, rytmem, cítěním tempa, energií, vnitřním pohybem a vlastním pohybem na hodinách dialogického jednání. Druhá část zachycuje mé zkušenosti s pohybem u Zdeničky Kratochvílové - práci s maskou, základy pantomimy a práci na Beckettově Hře beze slov II (Acte sans paroles II), která byla naším klauzurním vystoupením. V této části jsem rovněž zaznamenal své zkušenosti s kontaktní improvizací u Moniky Rebcové na HAMU. V poslední (třetí) části reflektuji svou autorskou prezentaci "Jano, nestůj tu jak štafle!!", které bylo určitým završením mé práce na katedře autorské tvorby a pedagogiky (KATaP). Sleduji postupný vývoj představení - počáteční nápady, zrod a proměny textu (viz přílohy), veřejné zkoušky, pohybové improvizace, hledání výrazu a ztvárňování postav. Představení bylo nalézáním vlastního autorského postoje za spolupráce s Nastjou Astashinou. V rámci diplomové práce předkládám DVD se záznamem klauzurní práce (Beckettova Hra beze slov II) a autorské prezentace "Jano, nestůj tu jak štafle!!".
Popis
Klíčová slova