DSpace@AMU     Email updates     My DSpace     My Profile               Nationwide registry of theses

DSpace - AMU repository

DSpace 1.7 na AMU >
Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty >
HAMU Disertační práce / Doctor theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10318/7496

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
ContributorRATAJ, Michal-
AuthorTrojan, Jan-
Date of creation12-Aug-2013-
Created2012-
Published12-Aug-2013-
Date of submit27-Jun-2012-
Identifier25894826105-
Identifierhttp://hdl.handle.net/10318/7496-
AbstractTato práce se věnuje umělecké formě soundscape tak, jak ji skutečně můžeme charakterizovat, naslouchat, vnímat v kontextu čtyřicetileté tradice oboru akustické ekologie (acoustic ecology) a zároveň úzce ve vztahu k tvorbě hudební / zvukové kompozice. V kontextu akustické ekologie se mapují komunitní a institucionálrní projekty, které od nedávných let po současnost vznikaly nejen ve světovém kontextu, ale i v našem domácím prostředí. Hlavní otázkou zůstává snaha o vysvětlení klíčových pojmů akustická ekologie a soundscape. Jsou uplatněny dvě optiky při studiu tématiky soundscape: 1. soundwalk / listening walk - specifické poznávání akustické krajiny kolem nás formou zvukové / poslechové procházky 2. analýza sound composition - analýza zaměřující se na tradiční kompoziční přístupy v rámci zvukových kompozic. V prvním případě se práce zabývá radikálním požadavkem aktivního slyšení, psychologickým typem slyšení, který R. M. Schafer vyžaduje při sluchové interakci s naším okolím. V druhém pak - v analýzách zvukových kompozic Winter Diary (R. M. Schafer) a Un altro ferragosto (A. Curran) - hledá, jakým způsobem tradice soundscape zasahuje do tradičních kompozičních principů, které jsou uplatňovány v klasické hudební kompozici. Práce je dále vedena úzce ve vztahu k vlastnímu osobnímu autobiografickému tématu, které zároveň představuje propojení obou výše zmíněných optik. Tím je cesta do poutního místa Santiago de Compostela (zde v kontextu zvukové procházky), která dala vznik vlastní autorské kompozici Ultreia: El diario del peregrino / Deník poutníka. Cílem analýz je zodpovědět otázku, jakým způsobem tradice akustické ekologie a způsob myšlení R. M. Schafera ovlivnily myšlení skladatelů v rovině zvukové kompozice.-
Medium (file form) appliaction/pdf-
Archove or access institutionAkademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovnacs
Rights to useIn the license agreement the author has granted the following: d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)en
Autor udělil v licenci souhlas s: d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele).cs
Keywordsdiplomové práce, vysokoškolské kvalifikační prácecs
TitleAkustická ekologie a soundscape v kontextu multimédií-
SubtitleAcoustic Ecology and Soundscape in Context of Multimediaen
Qualifying typeDisertační prácecs
OpponentRIEDLBAUCH, Václav-
Date of defence13-Sep-2012-
Abstract in different languageThis thesis is focused on perceptual and compositional aspects of soundscape art in the 40-year tradition of acoustic ecology. From the long history of acoustic ecology I selected important community, institutional worldwide and Czech projects. My main focus is to bring the keywords of acoustic ecology and soundscape into Czech theory. I use two points of view for the study of soundscape: 1. soundwalk / listening walk - specific way of listening to the acoustic space in the form of a soundwalk or listening walk 2. analysis of sound composition - the analysis is focused on traditional composition approaches to the study of sound compositions The first approach is active listening ? the psychology of listening that R. M. Schafer uses for interaction with our surroundings. The second approach fo-cuses on looking for traditional composing approaches in the analysis of sound compositions "Winter Diary" (R. M. Schafer) and "Un altro ferragosto" (A. Curran). The thesis is also narrowly focused on autobiographical reflection, which provides a link to both of the examined approaches. This is a pilgrimage to the city of Santiago de Compostela. The pilgrimage gave rise to the soundscape composition Ultreia: El diario del peregrino / The Pilgrim's Diary itself. The objective of the analysis is to give an answer to the following question: In what way has the tradition of acoustic ecology and R. M. Schafer?s way of thinking, influenced approaches / thinking of composers in the field of sound composition?en
SignatureH_P 3508-
Academic program and lineHudebního umění/Skladba a teorie skladbycs
Instition assigning degreeAkademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakultacs
Abbreviation of academic degreePh.D.cs
Type of study programdoktorskýcs
DepartmentKatedra skladbycs
dc.date.updated12-Aug-2013-
Work ID25894826105-
Appears in Collections:HAMU Disertační práce / Doctor theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
1_ae_sscape_v1.7_trojan.pdf27.38 MBAdobe PDFView/Open
2_Trojan posudRiedl.pdf99.07 kBAdobe PDFView/Open
Licence policy of AMU you can find here

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

2008 © Academy of performing arts in Prague