Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře

Datum obhajoby
2012-05-24
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta
Katedra
Katedra strunných nástrojů
Typ práce
Diplomová práce
Podnázev
Specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Abstrakt
Následující práce je rozčleněna do dvou základních celků. První tvoří matematický a historický popis běžných, dostupných ladících systémů, jako jsou např. pythagorejské, dydimické, středotónové systémy či jiná dobře temperovaná ladění. Na základě těchto znalostí se v druhé části zabývám teoretickými úvahami o intonaci v ansámblové a sólové hře a jejich uvedení do praxe. Práce nemá za úkol naučit čtenáře hrát ?čistě?, ale spíše vézt k úvahám o různých možnostech v systémech ladění. Práce obsahuje též zvukovou přílohu, kompletní přehled intonačních systémů v tabulce a úplný přehled všech známých intervalů v evropské hudbě.
Popis
Klíčová slova
temperované ladění, přirozené ladění, hudba, hudební ladění, hudební teorie, intonace (hudba), přirozené ladění, smyčcový kvartet, hudební interpretace, ladění (hudba)