Využití DV v průřezových tématech na základní škole praktické
Autor
Datum obhajoby
2013-05-28
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta
Katedra
KVD
Typ práce
Diplomová práce
Vedoucí
Oponent
Podnázev
Abstrakt
Tato diplomová práce pojednává o využití dramatické výchovy v průřezových tématech na základní škole praktické. Vzhledem ke specifikům cílové skupiny žáků se práce věnuje vymezení jednotlivých skupin postižených dětí, jejich zdravotním omezením, projevům a možnostem. Prostředí základní školy praktické je v mnoha ohledech odlišné od běžných základních škol, což výrazně modifikuje vzdělávání těchto dětí. Podrobnější náhled na problematiku žáků se zdravotním postižením přináší pochopení pro možnosti dramatické výchovy.
Cílem této diplomové práce je ukázat, že i ve speciálním školství lze využívat metody dramatické výchovy ke vzdělávání žáků. Vycházím zde ze své praxe speciálního pedagoga a ze zkušeností s dramatickou výchovou u postižených jedinců. Součástí diplomové práce jsou tři projekty, které využívají dramatickou výchovu jako prostředek k pochopení daného problému. Projekty jsou propojeny také s výtvarnými a pracovními činnostmi, které jsou na základní škole praktické významně zastoupeny.
Popis
Klíčová slova
dramatická výchova, základní školy praktické, učební osnovy