Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G.Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt

Datum obhajoby
2013-09-05
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta
Katedra
KS
Typ práce
Bakalářská práce
Podnázev
Vztah mezi hudebně-divadelním názorem Bohuslava Martinů a českou surrealistickou divadelní avantgardou
Abstrakt
Tato práce si klade za cíl v teoretické rovině rozebrat způsob nahlížení Bohuslava Martinů na hudební tvorbu ve spojitosti s jeho scénickými divadelními díly. Soustředí se na skladatelovy poznámky o soudobém scénování opery a obecně vůbec o smyslu opery. Srovnává jeho uvažování s tehdejšími tendencemi surrealistické avantgardy týkající se scénografiie. Zabývá se přenositelností surrealistických principů na jeviště, jejich dramatickým potenciálem a odlišným přístupem čelních představitelů české surreálné avantgardy k této problematice. Druhá část práce se zastavuje u interpretace opery Julietta (Snář) a rozebírá možnosti jejího scénografického a kostýmního řešení.
Popis
Klíčová slova
scénografické řešení, Martinů, Bohuslav, 1890-1959. Julietta, Neveux, Georges, 1900-1982, operní inscenace, surrealismus (literatura), divadelní avantgarda