Symbióza pěveckých a nástrojových praktik v mé interpretační činnosti

Datum obhajoby
2013-06-04
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta
Katedra
Katedra dechových nástrojů
Typ práce
Bakalářská práce
Podnázev
Abstrakt
Podnětem k sepsání této práce byla skutečnost, že se ve své interpretační praxi věnuji zpěvu i hře na klarinet. Pro oba tyto obory je stěžejní správné dýchání. Porovnáním popsaných metodik těchto oborů s vlastní zkušeností studijní, interpretační i pedagogickou se snažím zjistit, v čem jsou metodické postupy při výuce zpěvu a hry na klarinet podobné, a v čem se naopak odlišují. Cílem mojí práce bylo na základě vlastní zkušenosti popsat, jak mi znalosti získané při studiu zpěvu pomohly při začátku studia hry na klarinet, kde naopak mi byly brzdou, a jak zpětně poznatky získané při studiu klarinetu ovlivnily moji pěveckou praxi.
Popis
Klíčová slova
hudba, hudební interpretace, sbormistrovství, metodika hry, sborový zpěv, dirigování