Dokumentární dílo 2.0 a jeho dominantní rysy ve vztahu k divákovi
Autor
Datum obhajoby
2016-06-08
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta
Katedra
Katedra produkce
Typ práce
Bakalářská práce
Vedoucí
Oponent
Podnázev
Abstrakt
Práce se zabývá problematikou dokumentárních děl 2.0.
Její první a druhá část specifikuje, jakou roli hraje tento termín v kontextu moderních formátů dokumentaristiky, které v posledních letech sice získávájí na popularitě, méně však na teoretizaci. Předmětem první části této práce je vysvětlit, co pojem dokumentární dílo 2.0 vlastně znamená, na jakých principech funguje a jakými způsoby je možné jej členit.
Třetí část práce analyzuje dominantní rysy dokumentárních děl 2.0 a následně je demonstruje na konkrétních příkladech projektů. Rysy, které práce popisuje, jsou: mozaikové uspořádání, kolážové pojetí, možnost explorace, investigativní přístup, subjektivní pohled a využití dat diváka.
Cílem práce je tedy specifikovat dominantní rysy, které v sobě dokumentární díla 2.0 nesou, a jimi nastínit principy, na kterých celá tato moderní tvorba pracuje s divákem.
Popis
Klíčová slova
web, dokumentární tvorba