Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle vedoucí "PINKAS, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Amp modelling - současné možnosti nahrávání elektrické kytaryKeller, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-15Tato práce se zabývá zvukovým obrazem elektrické kytary a jeho zaznamenáním do podoby nahrávky. Především klade důraz na použití amp modelingu během nahrávacího procesu. Práce obsahuje stručný přehled historie a funkčních principů elektrické kytary a kytarových aparatur. Dále shrnuje běžně užívané způsoby pro snímání elektrické kytary a prostřednictvím vytvořených zvukových ukázek je staví do kontrastu s fenomenem amp modelingu. Cílem práce je představení problematiky amp modelingu a porovnání jeho použití s jinými možnostmi nahrávání elektrické kytary jak ze zvukového, tak z praktického hlediska.
- Časová kompenzace PA systémuStředa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato práce se zabývá problematikou časového sjednocení zvuku vyzařovaného ozvučovacím systémem (PA systémem) a přímého zvuku hudebních nástrojů nebo lidského hlasu dopadajícího k posluchačům z pódia. Jsou představeny praktické možnosti a způsoby měření zpoždění a možnosti nastavení časového zarovnání. V práci je vysvětleno základní rozdělení PA systémů a rozdělení typů nazvučení. Dále je uveden princip lokalizace zvuku a časové prahy lidského sluchu. Jedna z kapitol zahrnuje také výsledky praktického testu zkoumajícího subjektivní vlastnosti zpožděného a nezpožděného signálu a toleranci pro přesnost nastavení zpoždění.
- Dozvuk Sálu Martinů při tvorbě hudební nahrávkyHušek, Ludvík(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato práce se zabývá dozvukem autentických prostor a způsoby tvorby umělého dozvuku. Především klade důraz na použití konvolučního reverbu a metodiku nasamplování dozvuku reálného prostoru pomocí vytvoření jeho impulzní odezvy. Práce stručně popisuje vliv dozvuku uzavřených prostor na historický vývoj evropské vážné hudby a také historický vývoj umělého dozvuku, používaného při tvorbě hudebních nahrávek. Cílem práce je určit, zda je za použití současných technologií možné vytvořit umělý dozvuk odpovídající charakteru Sálu Martinů, který bude dosahovat potřebné estetické kvality pro použití v tomto stylu hudby. Výsledek závěrečného experimentu potvrzuje, že umělý dozvuk pořízený metodou impulsní odezvy je zestetického hlediska při tvorbě stylizované hudební nahrávky kvalitativně srovnatelný s autentickým dozvukem.
- Odebráno
- Elektrická kytara - paleta zvuků a barevZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Magisterská práce "Elektrická kytara - paleta zvuků a barev" mapuje práci zvukového mistra při pořizování zvukového záznamu hry na elektrickou kytaru. Jejím cílem je obsáhnout co možná nejširší spektrum možností, jak se s tímto úkolem vypořádat. Ohniskem zájmu bude především "vztah" mezi kytarou - kytarovým aparátem a způsobem snímání. Stranou však nezůstanou ani moderní metody, např. re-amping. Pro úplnost se v práci objeví i kapitola o vzniku elektrické kytary, o způsobech hry a o zesilovacích aparaturách. Stejně tak je kladen důraz na poukázání variability zvukových možností nástroje. Přílohou práce je CD ROM se zvukovými ukázkami.
- Eliška Bejčková: Hudební nahrávkaBejčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Jan Dismas Zelenka - Triová sonáta č. 1., 4. a 6. pro dva hoboje, fagot a basso continuo (ZWV 181)
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Nahrávka profilového CD dua Teres
- Práce s prostorem v rozhlasové hře.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.
- Předmět "Základy akustiky a snímací techniky" na konzervatořiMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce prezentuje koncepci předmětu "Akustika a základy snímací techniky". V samostatných kapitolách popisuje jeho osnovy, vhodnou učebnu a její technické vybavení, přístup ke studentům a nutnost přizpůsobení tohoto ve své podstatě technického oboru hudebníkům. Obsahuje podrobný soupis vykládané látky a u vybraných témat i návody na vytvoření praktických pokusů, které vedou studenty k lepšímu zapamatování dané problematiky. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový předmět, který nemá pevně stanovené osnovy v rámci všeobecného vzdělávání na konzervatořích, může posloužit jako vodítko pro budoucí pedagogy tohoto předmětu.
- Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencíHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
- Problematika živého ozvučováníKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce je zaměřena na problematiku živého ozvučování akustických produkcí, zejména koncertů populární hudby. Přináší přehled technických prostředků, možností jejich použití a řešení možných problémů. Popisuje zapojení elektroakustického řetězce, který se při živém ozvučování používá. Dále přináší přehled a použití uměleckých prostředků mistra zvuku, které jsou běžně používány při práci s živým zvukem. Je zde popsán průběh práce zvukového mistra při produkci.
- Radio ImagingPokorný, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Ve své práci se podrobně zabývám problematikou Radio Imagingu, tedy oblastí tvorby sebeidentifikačního zvukového obalu rozhlasové stanice, a jeho užitím v rozhlasovém vysílání. V práci se věnuji roztřídění a systematizaci všech prvků zvukového obalu a dramaturgii užití těchto prvků ve vysílání. V závěru práce se pak věnuji specifickému prostředí tvorby zvukového obalu veřejnoprávní stanice Českého rozhlasu pro mladé. V této práci se snažím uplatnit své dosavadní praktické zkušenosti z působení na této stanici a osobní vhled do problematiky. Uvádím zde příklady a mnou vytvořené ukázky jednotlivých prvků zvukového obalu. Součástí práce je i ukázkové CD.
- Stereofonní mikrofonní systémy a jejich modifikaceHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Tato práce prezentuje pohled na funkční dělení stereofonie dle reprodukčního systému, spolu s rozdělením mikrofonních systémů dle způsobu získávání prostorové informace. Dále jsou podrobněji představeny hlavní principy stereofonních mikrofonních systémů, intenzitní a fázová stereofonie. Na základě vyhodnocení faktorů ovlivňujících umístění hlavního mikrofonního systému (především volba směrových charakteristik a vzdálenost od zdroje zvuku) je definován požadavek na přizpůsobení oblasti snímání mikrofonního systému vůči rozměrům snímaného zvukového zdroje. Pro každý princip stereofonie jsou v samostatných kapitolách představeny běžné konfigurace hlavních mikrofonních systémů a v souvislosti s popsanými obecnými principy podána informace o možnostech přizpůsobení jejich oblasti snímání. Práce se v popisech uplatnění mikrofonních systémů odkazuje především na záznam hudby v autentických prostorách.
- Stereofonní mikrofonní systémy v akustickém prostoruHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce nabízí bližší analytický pohled na stereofonní mikrofonní systémy a základní principy lokalizace zdánlivých zvukových zdrojů na stereofonní bázi: časový rozdíl mezi signály ∆t a rozdíl signálových úrovní ∆L. Základ práce tvoří akustické měření v prostorách koncertního sálu, kde bylo pomocí testovacích signálů změřeno více než 100 konfigurací mikrofonních systémů. Na výsledcích měření jsou představeny základní typy stereofonie: fázová, intenzitní a smíšená. U každého typu stereofonie je dokumentován vliv parametrů mikrofonních systémů (velikost báze, odklon mikrofonních os, volba směrové charakteristiky atd.) na zachycený rozdíl ∆t a ∆L. Práce umožňuje blíže studovat principy lokalizace u stereofonních systémů a rozsah jejich platnosti v akustickém prostoru.
- Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.