Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 70
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Zpěv před mikrofonemZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Bakalářská práce "Zpěv před mikrofonem" mapuje práci zvukového mistr se zpěvním hlasem. Tvoří ji dvě základní oblasti: studio a live. Dále se v ní vymezuje popový a klasický styl práce. Samostatnou kapitolou je zvučení zpěvu u muzikálových představení.
- Jan Zázvůrek_:_Hudební nahrávkaZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Hudební nahrávka ve Zvukovém studiu HAMU
- Fréderic Woff: Hudební nahrávkaWoff, Frédéric(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Album CD
- Mastering: Poslední technická a umělecká modifikace zvuku nahrávkyWoff, Frédéric(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Tato práce pojednává o dějinách masteringu, zabývá se teorií, používanými technickými zařízeními a praktickými problémy řešenými v praxi, včetně různých omezení v oblasti masteringu. Poslední část této práce se dotýká filosofie, deontologie a etiky v masteringu.
- Eliška Bejčková: Hudební nahrávkaBejčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Jan Dismas Zelenka - Triová sonáta č. 1., 4. a 6. pro dva hoboje, fagot a basso continuo (ZWV 181)
- Úvod do problematiky nahrávání varhanBejčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Cílem této práce je nastínění některých problémů nahrávání varhan. Pojednává jak o natáčení sólového nástroje tak o natáčení varhan s jiným nástrojem či nástrojovou skupinou. Nejsou zde opomenuty ani malé přenosné varhany. V práci jsou zmíněny typy mikrofonů, jejich umístění i následné zpracování nahraného signálu. Je zde shrnuta historie a struktura tohoto královského nástroje a práce obsahuje i popis některých známých českých nástrojů včetně odkazů na jejich dispozice. Velké množství fotografií pomáhá osvětlit některé termíny a ukazuje některé ověřené metody natáčení. Nahrávání varhan je ale velmi rozsáhlým tématem, a tato práce je pouze úvodem do této problematiky.
- Elektrická kytara - paleta zvuků a barevZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Magisterská práce "Elektrická kytara - paleta zvuků a barev" mapuje práci zvukového mistra při pořizování zvukového záznamu hry na elektrickou kytaru. Jejím cílem je obsáhnout co možná nejširší spektrum možností, jak se s tímto úkolem vypořádat. Ohniskem zájmu bude především "vztah" mezi kytarou - kytarovým aparátem a způsobem snímání. Stranou však nezůstanou ani moderní metody, např. re-amping. Pro úplnost se v práci objeví i kapitola o vzniku elektrické kytary, o způsobech hry a o zesilovacích aparaturách. Stejně tak je kladen důraz na poukázání variability zvukových možností nástroje. Přílohou práce je CD ROM se zvukovými ukázkami.
- Jindřich Kravařík: Hudební nahrávkaKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Hudební nahrávka vokálního uskupení Queentet
- Umělecké aspekty dynamických úprav signálu v hudebních nahrávkáchKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Práce se zabývá dopady dynamických úprav signálu na výsledný vjem. Diskutuje problematiku potřebného dynamického rozsahu nahrávek podle typu hudby a vzhledem k souboji potřeb daného zaznamenávaného díla a vlastností, které zaručují kvalitní reprodukci nahrávky v reálných poslechových podmínkách.
- Jan Zázvůrek_:_Hudební nahrávkaZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka alba skupiny All Star Refjúdží Band pod vedením Michaela Romanyshyna, žánrově zařaditelná do kolonky world music. Písně v sobě obashují vlivy americké, české, kurdské, čínské, gruzínské, maďarské a švýcarské kultury.
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka varhanních skladeb: César Franck - Chorál č. 3 a moll César Franck - Preludium, fuga a variace op. 18 J. S. Bach - Preludium a fuga h-moll BWV 544 H. Purcell - Voluntary for double organ
- Mikrofonování akustických nástrojů při živém ozvučování koncertůKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Tato bakalářská práce se zabývá problémem snímání akustických hudebních nástrojů při ozvučování koncertních představení. Jsou zde rozebrány základní odlišnosti od mikrofonování při nahrávání zvukového snímku ve studiu a praktické důvody těchto rozdílů.
- Stereofonní mikrofonní systémy a jejich modifikaceHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Tato práce prezentuje pohled na funkční dělení stereofonie dle reprodukčního systému, spolu s rozdělením mikrofonních systémů dle způsobu získávání prostorové informace. Dále jsou podrobněji představeny hlavní principy stereofonních mikrofonních systémů, intenzitní a fázová stereofonie. Na základě vyhodnocení faktorů ovlivňujících umístění hlavního mikrofonního systému (především volba směrových charakteristik a vzdálenost od zdroje zvuku) je definován požadavek na přizpůsobení oblasti snímání mikrofonního systému vůči rozměrům snímaného zvukového zdroje. Pro každý princip stereofonie jsou v samostatných kapitolách představeny běžné konfigurace hlavních mikrofonních systémů a v souvislosti s popsanými obecnými principy podána informace o možnostech přizpůsobení jejich oblasti snímání. Práce se v popisech uplatnění mikrofonních systémů odkazuje především na záznam hudby v autentických prostorách.
- Jakub Hadraba_:_Hudební nahrávkaHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Hudební nahrávka - baryton, klavír
- Miroslav Mužík: Hudební nahrávkaMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Předmětem natáčení bakalářské nahrávky bylo autorské dílo hudebního skladatele Tomáše Sýkory. Tuto skladbu napsal autor pro hudební těleso, jehož je kapelníkem, a ve kterém sám působí jako hráč na klávesové nástroje. Žánr nahrávky můžeme popsat jako kombinaci popu, jazzu, rocku a vážné hudby.
- Stereofonní mikrofonní systémy v akustickém prostoruHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce nabízí bližší analytický pohled na stereofonní mikrofonní systémy a základní principy lokalizace zdánlivých zvukových zdrojů na stereofonní bázi: časový rozdíl mezi signály ∆t a rozdíl signálových úrovní ∆L. Základ práce tvoří akustické měření v prostorách koncertního sálu, kde bylo pomocí testovacích signálů změřeno více než 100 konfigurací mikrofonních systémů. Na výsledcích měření jsou představeny základní typy stereofonie: fázová, intenzitní a smíšená. U každého typu stereofonie je dokumentován vliv parametrů mikrofonních systémů (velikost báze, odklon mikrofonních os, volba směrové charakteristiky atd.) na zachycený rozdíl ∆t a ∆L. Práce umožňuje blíže studovat principy lokalizace u stereofonních systémů a rozsah jejich platnosti v akustickém prostoru.
- Předmět "Základy akustiky a snímací techniky" na konzervatořiMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce prezentuje koncepci předmětu "Akustika a základy snímací techniky". V samostatných kapitolách popisuje jeho osnovy, vhodnou učebnu a její technické vybavení, přístup ke studentům a nutnost přizpůsobení tohoto ve své podstatě technického oboru hudebníkům. Obsahuje podrobný soupis vykládané látky a u vybraných témat i návody na vytvoření praktických pokusů, které vedou studenty k lepšímu zapamatování dané problematiky. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový předmět, který nemá pevně stanovené osnovy v rámci všeobecného vzdělávání na konzervatořích, může posloužit jako vodítko pro budoucí pedagogy tohoto předmětu.
- Práce s prostorem v rozhlasové hře.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.
- Úvod do problematiky nahrávání v autentických akustických prostoráchStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato písemná práce monitoruje jednotlivá specifika vzniku zvukových nahrávek mimo nahrávací studio, tedy v autentických prostorách koncertních sálů, zámků, klášterů, chrámů apod. Jsou zde uvedeny hlavní argumenty na obhájení a osvětlení tohoto způsobu práce, dále jaký je vztah nahrávané hudby k akustickému prostoru, hlavní kritéria pro hodnocení prostoru a jeho působení na interpreta včetně estetických hledisek. Popsány jsou také podstatné zásady pro výběr autentického prostoru vzhledem k nahrávané hudbě a jejímu slohovému období. Kapitola o technickém vybavení demonstruje hlavní rozdíly vybavení klasického nahrávacího studia a nahrávání mimo studio z pohledu záznamu, filosofie mixáže i použití směrových charakteristik mikrofonů. Na základě těchto odlišností poté práce upozorňuje na důležitost přípravy před natáčením, na otázky ohledně improvozované zvukové režie a v závěru se věnuje problematice rušivého hluku z okolí.
- Srovnání přístupů nahrávání odlišných typů hudbyHodan, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce se snaží postihnout základní rozdíly v přístupu k nahrávání a zpracování hudebních snímků různých žánrů v oblasti artificiální a non-artificiální hudby. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na problematiku daného tématu v různých fázích vzniku nahrávky ? od výběru vhodného prostoru až po výsledné zpracování snímku. Kromě srovnání přístupu technického je část této práce věnována i otázce pojetí a stylizace zvukového díla. Cílem je také poukázat na odbornost, se kterou musí být vykonávána zvukařská praxe bez ohledu na konkrétní hudební žánr. Je zřejmé, že v každé hudební oblasti je zákazníky (posluchači) žádána nejvyšší možná kvalita zvukového díla, které se zde stává obchodním artiklem.