Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BILINSKÁ, Kvitoslava"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexander N. Skrjabin: Sonata no. V.Rossa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-01Cílem é bakalářské práce je především lépe pochopit a zařadit A. N. Skrjabinovu pátou sonátu do celkového jeho díla. Též více objasnit složitou strukturální a harmonickou stránku skladby a poukázat na možnosti interpretace páté sonáty. Jako prostředek k tomuto cíli jsem především využil odbornou literaturu (viz prameny), dále názory velkých hudebních osobností s kterými jsem toto téma konzultoval a v neposlední řadě též mé vlastní zkušenosti. Myslím, že mým přínosem může být nový dvojí pohled na věc (jak pohled interpreta, tak pohled skladatele), neboť i v mé osobě se kloubí podobně jako u A. Skrjabina osobnost interpreta a skladatele.
- B. Javorskij a jeho přínos v interpretaci DTK J.S. BachaVorobyeva, Evgenia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Daná bakalářská práce si klade za cíl představit Javorského koncepci interpretace Bachova Dobře temperovaného klavíru (DTK) a na jejím základě poté provést interpretační analýzu Preludia a Fugy cis-moll z DTK II. Dle Javorského hudba DTK není jen hudbou čistou a krásnou sama o sobě, ale má i hluboký duchovní obsah. Javorského teorie je zaměřená na zkoumání DTK ve spojení s biblickými náměty, hledá paralely mezi jednotlivými preludii a fugami a protestantskými chorály a rozebírá hudební řeč skladeb DTK jako promluvu jednotlivých symbolů. K analýze Preludia a Fugy cis-moll bylo přistupováno nejen na základě Javorského teorie, ale zároveň také z úhlu pohledu interpreta a jeho intuitivních pocitů. Analýza přispěla k prokázání účelnosti Javorského teorie a poskytla příležitost ukázat možnost využití Javorského teorie při interpretaci Bachových děl. Předkládaná práce může jak interpretům, tak pedagogům poskytnout doplňující praktický návod, s jehož pomocí je možné podrobně odkrýt proces Bachova hudebního myšlení.
- JAPONŠTÍ KLAVÍRNÍ PEDAGOGOVÉSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Japonci si v posledních sto letech vybudovali své postavení na světové hudební scéně, především evropské. Rychlý vzrůst zaznamenala především hra na klavír a s tím souvisejícím klavírní školy, metodika a pedagogika. Tato práce se zabývá historií klavírní pedagogiky a představiteli ovlivńující její rozvoj. V Japosnku vládne silná touha dohnat evropskou úroveń a začalo nekritické přejímání evropské hudby. Japonci začali rovnou imitovat evropskou hudbu, i když neprožívali umělecký přednes a nezabývali se jejím základem a tradicí. Před druhou světovou válkou začala přibližovat Japonce k opravdové evropské hudbě jejich pilnost a uctivost. Avšak po válce směr pedagogiky vedl někam jinam. Touha po úspěchu na soutěži vedla k přehánění mechanického prstového cvičení, následně vznikla řada nemuzikálních klavíristů. Dnes se Japonci snaží vyřešit tuto problematiku a už se objevují kladné výsledky.
- KoncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-06
- M.P. Musorgskij a jeho klavírní cyklus Obrázky z výstavyGavrilova, Iuliia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Bakalářská práce M. P. Musorgskij a jeho klavírní cyklus Obrázky z výstavy s podtitulem: interpretační analýza je podrobným pojednáním o díle z hlediska klavíristy. Popisuje okolnosti vzniku skladby a její inspirační zdroje, stěžejními kapitolami jsou však analýzy jednotlivých částí cyklu. Skladby rozebírá jednak z pohledu hudebně-teoretických disciplín: základní formální analýza; především se však soustředí na analýzu interpretační. Detailně se tedy zabývá řešením obecných technických požadavků, ale i konkrétních problémů, jako například volby prstokladů nebo tempa. Rozbor se přitom výrazně opírá o autorčiny vlastní interpretační zkušenosti. Cílem práce je upozornit na více jednotlivých detailů klavírního originálu tohoto cyklu a případně tím usnadnit studium této skladby budoucím interpretům.
- Martina Maixnerová - pedagog a koncertní umělkyněPelcová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-01Předmětem této práce je osobnost pianistky a vynikajícího pedagoga Martiny Maixnerové, která díky emigraci upadla v zapomnění. Seznámíme se s jejím životním příběhem , koncertním působením i pedagogickými úspěchy. Dotkneme se i osobnosti výzmaného houslisty Pavla Prantla, který se stal jejím životním partnerem a to jak v osobním, tak i v profesním životě.
- Moderní výuka hudební naukyŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato práce se zabývá moderním způsobem výuky hudební nauky, jehož autorkou je Irena Kršková. Tato žena celý život pracovala jako učitelka hudby, přičemž největších úspěchů dosáhla při výuce hudební nauky a intonace. Její snahou bylo nejen naučit žáky co nejvíc, ale především je pro hudbu nadchnout. Práce začíná životopisem Ireny Krškové, největší prostor je však věnován její progresivní metodě výuky hudební nauky. Kršková napsala velice pokrokovou školu hudební nauky a vymyslela mnoho učebních pomůcek, které zjednodušují a zpestřují výuku. Navíc založila kurz pro učitele Potštátský houslový klíč, o kterém se zde také zmiňuji. Ten slouží k pochopení její metody.
- Saitoh Hatsumi Bakalářský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Vasilije Mokranjac a jeho klavírní tvorbaBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-06Tato práce popisuje život a klavírní dílo Srbského hudebního skladatele Vasilije Mokranjac. Nejprve se zabývám životopisem a charakteristikou jeho kompozičního stylu. Má práce zahrnuje stručný popis každé skladby.
- Zdeňka Švehláková: Bakalářský koncertŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07