Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 242
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Josef Bohuslav Foerster - život a díloLevický, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14není
- Stručná historie improvizace v hudběFišl, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14V mé diplomové práci se zabývám tématem hudební klavírní improvizace. Úvod patří vysvětlení pojmu improvizace. Stručná historie improvizace od nejstarších kultur až po raný romantismus se stává dalším důležitým bodem této práce. Její těžiště shledávám v rozhovorech s žijícími klavírními improvizátory, kteří své umění provádějí ať už profesionálně na koncertních pódiích, nebo pro svoji osobní potřebu sami doma.
- Historie cembala v Čechách ve 20. stoletíNěmcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Bakalářská práce "Historie cembala v Čechách ve 20. století" se zabývá dvěma úzce spjatými tématy, historií renesance staré hudby a historií renesance cembala v Čechách i ve světě. Cílem této práce je první zmapování dosud neprobádaného úseku české hudební kultury a jeho zařazení do světového kontextu. Jelikož v kapitolách o renesanci cembala je zdůrazněna etapa přechodu od moderního nástroje ke kopii historického nástroje, pojednává poslední kapitola o konstrukčních rozdílech obou typů nástrojů.
- PaměťBaranová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato bakalářská práce se zabývá pamětí, jejími typy, procesy a funkcemi. Dále řeší otázku hudební paměti a práce pianisty s hudební pamětí.
- Profesionální onemocnění pianisty a jejich prevenceLukášová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Následující práce se zaměřuje na profesionální onemocnění postihující klavíristy. Popisuje anatomii a fyziologii hracího aparátu pianisty. Symptomy onemocnění jsou velmi komplikované a mají různé příčiny. V práci zkoumám příčiny vzniku potíží, nastiňuji jejich řešení a především prevenci.
- KoncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-06
- B. Martinů - klavírní dílo - Sonáta pro klavírMašek, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14V bakalářské práci na téma Bohuslav Martinů - klavírní dílo - Klavírní sonáta se budu zabývat z malé části skladatelovým životem, větší prostor hodlám věnovat komentářům nejhranějších, nejvýznamnějších sólových skladeb a nejvíce prostoru dostane autorova nejvýznamnější klavírní skladba - Sonáta pro klavír č. 1 z roku 1954. Také se budu zabývat problémem tzv. autentického provedení a pokusím se vysvětlit, co v mém pojetí znamená v uvozovkách psaná pravdivá, nebo ideální interpretace.
- Klavírní dílo F. M. Bartholdyho s přihlédnutím ke Koncertu op.2, č.1 G moll pro klavír a orchestrLoskotová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato bakalářská práce je zaměřena na osobu skladatele F. Mendelssohna - Bartholdyho a jeho nejzávažnější klavírní díla. Hlavní část se zabývá okolnostmi vzniku a formální analýzou Koncertu pro klavír a orchestr g moll op. 25, č. 1.
- Varhany v díle Jana HanušeČechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Předkládaná práce je koncipována jako představení osobnosti skladatele, nakladatele a vzácného člověka Jana Hanuše, s výchozím zaměřením na tvorbu určenou pro sólové varhany i pro varhany jako doprovodný nástroj. Úvodní kapitola je věnována životopisu a obecné skladatelské i nakladatelské čonosti J. Hanuše. Další část práce se zabývá skladbami duchovními a liturgickými, ve který se varhany vyskytují jako zmíněný doprovod (7 mší, kantáty, oratoria, písňová tvorba atd.). Sleduje míru a způsob jejich využití, vývoj skladatelovy hudební řeči, charakteristické rysy Hanušovy varhanní stylizace. Závěrečná část zpracovává sólové varhanní skladby (Suita lirica, Contemplazione, Sonáta Ommagio a Michelangelo, Preludia) a vrcholí v rozboru Sinfonie concertante, jako v dílu nejznámějším a nejreprezentativnějším.
- Moděst Petrovič MusorgskijKapr, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Pojednání o vzniku a vývoji ruské národní hudby v 19. století, důležitosti tzv. Novoruské školy a Mocné hrstky, vypodobnění Modesta Petroviče Musorgského jako člověka i jako hudebníka. Jeho přínos světové hudbě se zdůrazněním vazeb na francouzské impresionisty i na Leoše Janáčka. Obrázky z výstavy jako součást světového klavírního repertoáru.
- Vasilije Mokranjac a jeho klavírní tvorbaBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-06Tato práce popisuje život a klavírní dílo Srbského hudebního skladatele Vasilije Mokranjac. Nejprve se zabývám životopisem a charakteristikou jeho kompozičního stylu. Má práce zahrnuje stručný popis každé skladby.
- Varhanní koncert v průběhu staletíBastlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Práce s názvem Varhanní koncert v průběhu staletí pojednává o vývoji evropské varhanní koncertantní tvorby, shrnuje nejdůležitější fakta z oblasti dějin varhanářství a varhanní literatury, vývoje hudební formy a instrumentace. Příloha obsahuje abecedně seřazený seznam existujících i nedochovaných koncertantních děl pro varhany a orchestr.
- KoncertMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- KoncertNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- Trancendentální etudy pro klavír Franze LisztaMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Ve své práci jsem považovala za správné nejprve nastínit stručný vývoj klavírní etudy. Dále jsem se pokusila "zmapovat" vznik Transcendentálních etud Franze Liszta. Také jsem vymezila pojem Transcendentální etudy. Poté jsem se věnovala jednotlivým etudám, okolnostem jejích vzniku a charakteru. Nakonec jsem připojila několik interpretačních poznámek k Transcendentálním etudám Franze Liszta.
- KoncertSteyer, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- KoncertHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- Josef PredigerHanuš, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Práce se zabývá dílem významného varhanáře 19. století Josefa Predigera. Přihlédnuto je především k tvorbě jeho předchůdců, rodu Tauchmanů. Ti byli podobně jako později Prediger významní v 17. a 18 století. Práce může pomoci varhaníkům, kteří hrají na historické nástroje a chtějí poznat styl práce tohoto varhanáře, jeho dispoziční zásady a zvukové principy. Součástí práce je i výčet nástrojů v regionu Podkrkonoší a Liberecka. Uvedeny jsou také některé významnější dispozice varhan. Zdůrazněn je také vliv ceciliánské reformy na stavbu varhan.
- Dílo Maurice Ravela pro sólový klavírNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Ve své práci jsem se zaměřila na Ravelovo klavírní dílo, a to pouze pro sólový klavír. S popisem jednotlivých skladeb postupuji chronologicky, tedy podle roku jejich vzniku, počínaje Ravelovou ranou tvorbou a konče jeho vrcholnými díly. poněkud podrobněji se zabývám Sonatinou, které věnuji samostatnou kapitolu. Na samém úvodu práce pak předkládám Ravelův krátký životopis. Další kapitola je věnována stručnému přehledu společenské situace ve 2. polovině 19. století a na počátku století 20., a to zejména na poli hudebním. Dále se věnuji podrobněji již jen výše zmíněnému dílu pro klavír na dvě ruce.
- Zdeněk Pololáník - život a díloMálková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Práce s názvem "Zdeněk Pololáník - život a dílo" s podtitulem "Varhanní skladba Sonata bravura" pojednává o předním moravském skladateli Zdeňkovi Pololáníkovi. Zaměřuje se na varhanní tvorbu a podrobný rozbor varhanní skladby "Sonata bravura". Příloha obsahuje stručný přehled skladatelova díla a partituru samotné skladby.