Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KLÁNSKÝ, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 39
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A.N. Skrjabin: Preludia op. 11, dílo v duchu ChopinověBaslová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Cílem mé baklářské práce je přinést komplexní analýzu cyklu Preludií op. 11 Alexandra Nikolajeviče Skrjabina. Součástí textu jsou interpretační poznatky, kterých jsem nabyla jak na hodinách klavíru u prof. Ivana Klánského, tak studiem samostatným. Dílo je rozebráno z více úhlů pohledu. Cyklus je analyzován po stránce harmonie a formy, nechybí však ani estetické vyznění. Je řešena podobnost Skrjabina a Chopina vyplývající z více faktorů.
- Adéla Donovalová: Bakalářský koncertDonovalová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Bakalářský koncert Michaely MaléMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11
- Barbora Říhová: Bakalářský koncertŘíhová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Beethoven - život a dílo od roku 1812 s přihlédnutím k tvorbě klavírníAl-Ashhabová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato bakalářská práce je zaměřena na poslední tvůrčí období skladatele Ludwiga van Beethovena. Zabývá se nejen dílem, ale i životními osudy tohoto umělce od roku 1812 až do jeho smrti v roce 1827. Poukazuje nejen na smutný závěr Beethovenova života, ale i na krásu a nadčasovost jeho skladeb, které v této nelehké době napsal. Moje práce je rozdělena do třech hlavních kapitol. První kapitolu jsem zařadila pro lepší orientaci v životopisných datech, stručně mapuje Beethovenův život do roku 1812. Druhá kapitola je věnována životním i skladatelským proměnám od roku 1812. Poslední kapitola je zaměřena na samotné klavírní dílo, kterému se v této práci věnuji přednostně.
- Carl Czerny a jeho klavírní dílo s přihlédnutím k jeho instruktivní literatuřeValčová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato bakalářská práce je zaměřena na významného vídeňského skladatele, pedagoga a klavíristu s ryze českými kořeny, Carla Czerného. Práce se zabývá osobností Carla Czerného zejména z hlediska jeho metodického zaměření. Tato práce předkládá můj pohled na Carla Czerného, kterého považuji za jednoho z nejvýznamějších autorů klavírní instruktivní literatury 19. století. V práci je k nalezení stručná biografie Carla Czerného, jeho pedagogický význam v souvislosti s jeho nejúspěšnějšími žáky, dále stručná charakteristika jeho klavírních škol a samozřejmě přehled dalších významných autorů klavírních škol v souvislosti s pojmem etuda, jež byli Czerného současníci. Na konci práce přikládám katalogy sestavené z Czerného klavírní tvorby, z jeho instruktivní literatury a dále soupis děl pro čtyř-,šesti- a osmiruční hru.
- Čeští účastníci Chopinovy soutěže ve Varšavě od jejího založeníŠumníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Ve své práci se zaměřuji na jednotlivé ročníky Mezinárodní soutěže Fryderyka Chopina ve Varšavě. V každé kapitole se čtenář dozví o průběhu jednotlivých ročníků - zmiňuji tedy jména vítězů, a jména českých soutěžících a porotců. Účelem je tedy poukázat na významné osobnosti figurující v soutěži a především pak na českou stopu. Čtenář tak dostane přehled o vývoji české reprezentace v průběhu let a o tom, jaké slavné jméno z historie tohoto klavírního klání se objevuje i v současné době na světových pódiích. Jeden ze zkoumaných prvků je i otázka, zda soutěže mají smysl a co člověku přinesou jak v profesním, tak osobním životě. Informace jsem čerpala z knih a internetových stránek s tématem této soutěže a rozhovorů s nejúspěšnějšími českými reprezentanty.
- Claude Debussy - Klavírní cykly z let 1890 - 1903.Satinská, Tereza Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato bakalářská práce pojednává o klavírních cyklech Clauda Debussyho, které patří do období vrcholného impresionismu ? Bergamská suita, Pour le piano a Rytiny. V první kapitole vysvětluje pojem impresionismus a důvod jeho vzniku. V následující kapitole je stručný výčet skladatelů, v jejichž tvorbě nacházeli impresionisté inspiraci a inspirační zdroje Clauda Debussyho. Ve třetí, čtvrté a páté kapitole jsou popsány a stručně analyzovány jednotlivé cykly. Celá práce posloužila k utřídění a doplnění poznatků autorky
- Daniel Forro: Život a přínosUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Tato práce by měla splnit několik požadavků. Chtěl bych v ní představit člověka s přívlastkem "renesanční". Polyglota, světovou špičku v oboru Midi, vynikajícího hráče na klávesové nástroje a úspěšného skladatele. Dále uspořadat alespoň stručný výběr z jeho díla a představit některé z jeho tezí o vývoji hudby v 21. století. Ale také to, aby se jméno Daniela Forróa v odborných kruzích v České republice neopomělo. Vzhledem k tomu, že v současné době žije a tvoří v Japonsku. Za další cíl této práce jsem si vytknul i to, že bych Daniela Forróa chtěl představit též jako člověka s neobyčejným rozhledem a přehledem o světě. Přiblížit ho tedy potencionálnímu čtenáři nejen odborně, ale i z lidské stránky.
- F. Chopin - Scherza a jejich vrcholní in terpretiKozák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-01Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je stručně nastíněn životní osud F. Chopina, o kterém bylo napsáno již mnoho, takže se omezím pouze na základní životopisná fakta a zejména na období, ve kterém zkomponoval právě 4 scherza. Bude následovat pojednání o scherzu jako hudební formě, jejím vzniku a vývoji. V závěru první části práce je kapitola věnovaná scherzům F. Chopina a dalším skladbám, v nichž se hudební forma scherza vyskytuje. Druhá část práce je zaměřena na interpretační problematiku, rozbor několika nahrávek významných interpretů. Obsahuje také jejich stručné profily.
- F. Chopin: Sonáta č. 3 h-moll op. 58Hozman, Denny(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Hlavním cílem práce je poskytnout čtenáři úplné informace o Chopinově 3. klavírní sonátě, a to jak po teoretické, tak po praktické stránce. Teoretický rozbor zejména harmonie a formy skladby jsou součástí první kapitoly. Praktické, tedy interpretační aspekty jsou tématem kapitoly druhé. Důležitou součástí přílohy je notový zápis skladby, který doporučuji sledovat paralelně především při čtení první kapitoly práce.
- F. Chopin: Sonáta No. 3 op. 58 h-mollGoto, Eri(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-06Tématem předložené bakalářské práce je klavírní Sonáta č. 3 h-moll op. 58 skladatele Fryderyka kChopina. Práci jsem rozdělila do tří kapitol, ve kterých zkoumám, co je pro interpretaci Sonáty důležité. Zabývám se otázkou, co chtěl skladatel Chopin vyjádřit, jaký byl jeho záměr, a na základě jeho výroků také představou tónu, který Chopin požadoval. První kapitola se věnuje životopisu a Chopinovi jako skladateli, klavíristovi a pedagogovi. Druhá kapitola se zabývá metodikou, kterou Chopin sám vytvořil, a která je patrně při skutečné interpretaci Sonáty nezbytná. Ve třetí kapitole porovnávám tři různé edice této skladby a na základě poznatků z předchozích dvou apitol se zamýšlím nad tím, jak by bylo vhodné Sonátu interpretovat.
- Firma Petrof - český přínos k vývoji klavíru.Donovalová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato bakalářská práce se zabývá společností Petrof, největším výrobcem pian v Evropě. Hlavní část práce dokumentuje historický vývoj a současnou podobu této firmy. V kapitole Stručné dějiny a vývoj klavíru je věnována pozornost tomuto nástroji. Tato část poskytuje přehled vývoje klavíru od jeho vzniku až po současnost. Cílem práce je pojednání o firmě Petrof a jejích nástrojích v kontextu se všeobecným vývojem klavíru. Autor objasňuje český přínos k posdobě a šíření klavíru.
- Gabriela Dostalová: Bakalářský koncertDostalová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Gymnázium a Hudební škola hl.m. Prahy - fenomén českého hudebního školstvíDonovalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Tato bakalářská práce se zabývá institucí Gymnázium a Hudební škola hl. m. Prahy, jakožto fenoménem českého hudebního školství. Kromě historických souvislostí a ideového konceptu školy se snaží přiblížit její specifičnost. Popisuje fungování jak obou původních institucí, tak i školy, která v roce 2012 vznikla jejich spojením. Práce si klade za cíl mimo jiné blíže nastínit studium na instituci z pohledu absolventa. Je doplněna vzpomínkami bývalých studentů, vlastním pohledem autorky na školu a fotografiemi ilustrující školní prostředí. Měla by čtenáři podat komplexní přehled o dané problematice.
- Hana Vlasáková: Bakalářský koncertVlasáková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Historie výroby klavírů na území Čech do roku 1945Novák, Matyáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato bakalářská práce pojednává o výrobě klavírů na území Čech od jejích počátků do roku 1945 a měla by poskytnout čtenáři ucelený vhled do této problematiky. V rámci této bakalářské práce jsou zmíněni výrobci nejstarších dochovaných nástrojů na našem území. Dále se čtenář dočte o výrobě klavírů v jednotlivých regionech historického území Čech. V poslední kapitole se práce věnuje důkladnému popisu historie nejvýznamnějších čtyř výrobců klavírů, kteří v Čechách v tomto období působili. Jedná se o značky Petrof, Scholze, Rösler a Förster.
- Hozman Denny: Bakalářský koncertHozman, Denny(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Hudební skladatel Ctirad KohoutekBöhmová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Tato práce se zabývá hudební osobností Ctirada Kohoutka. Mapuje jeho dětství, dospívání, studijní léta, jeho povolání profesora JAMU, HAMU a ředitele České filharmonie. Nahlíží na něj jako na úžasného a vtipného člověka, který se po celý život snažil o životní přehled a nadhled, což v závěru dokazují svými vzpomínkami někteří z jeho žáků (Otomar Kvěch, Stanislav Hochel, Radko Tichavský a Jiří Churáček). V příloze je, kromě kritik a uměleckých cen, přiložen dosavadní seznam díla (dosavadní, jelikož je pan profesor stále velmi aktivním skladatelem).
- Hudební větev Gymnázia Jana NerudyMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Tato práce pojednává o studijním programu Gymnázia Jana Nerudy - třídy s hudebním zaměřením, který vznikl před téměř čtrnácti lety. Seznamuje čtenáře s formou studia, s obory, které je možné na této škole studovat, s nároky kladenými na žáky a s možnostmi, které nato škola pro hudebně se vzdělávající mladé lidi nabízí. Dále pojednává o historii a vzniku tohoto programu a zabývá se také uplatněním studentů na vysokých školách s hudebním zaměřením. Snaží čtenáři přiblížit průběh studia na škole a zabývá se otázkou, pro jaký typ studenta je tato škola vhodná. Vychází z vlastní zkušenosti autorky na základě jejího osmiletého studia v hudební třídě GJN.