Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments podle vedoucí "BLAŽKOVÁ ŽĎÁRSKÁ, Petra"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Frank Mento a jeho cembalová školaMoravcová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Diplomová práce se zabývá cembalovou metodou, kterou vytvořil cembalista a varhaník Frank Mento, který se narodil v Americe a působil v Paříži. Během jeho dlouholeté pedagogické praxe vytvořil vlastní cembalovou metodu, která je veřejně dostupná online. Jeho cembalová metoda se zaměřuje komplexně na všechny oblasti vhodné pro cembalisty. Metoda je sestavena pro úplné začátečníky a postupuje od jednoduššího ke složitějšímu. Věnuje pozornost prstokladům, artikulaci, ornamentice a všeobecnému rozvoji techniky. Neopomíjí čtení not i hru z listu a obsahuje široký repertoár, ve kterém jsou zastoupeny autoři zemí Francie, Německa, Anglie, Itálie, Nizozemí i Španělska. Na závěr jsou zmíněny kapitoly o diminucích a improvizaci a generálbasu, které jsou součástí cembalové školy.
- Japonská cembalová škola CLAVIS od Naoyi OtsukyKono, Shoko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07ABSTRAKT Cílem mé bakalářské práce je představit japonskou cembalovou školu Clavis od Naoyi Otsuky v porovnání s jinými didaktickými materiály. Zároveň uvádím kontext jejího vzniku související se vztahem Japonců ke klasické hudbě i systémem japonského hudebního vzdělávání. Práce se bude skládat ze šesti částí. Jsou jimi úvod, životopis autora, představení školy, srovnání s jinými materiály, systém japonského hudebního vzdělávání a závěr.
- Rain Dreaming Toru TakemitsuSakuma, Shoko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Cílem mé diplomové práce je představit skladbu Rain Dreaming od Toru Takemitsua, japonské dějiny hudby, historii cembala v Japonsku, cembalové skladby od japonských autorů, charakter skladby Rain Dreaming a analýzu skladby. Práce se bude skládat z pěti kapitol a je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoritické části bude představen skladatelův životopis, filozofie, dílo, dějiny japonské hudby, vztah cembala a Japonska, japonští skladatelé a jejích cembalová díla a v praktické části bude analýza skladby Rain Dreaming.
- Rozdílná úloha korepetitora a hráče bassa continuaŘíhová, Alina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Abstrakt Ve své bakalářské práci se zabývám otázkou vývoje role hráče na klávesové nástroje z hlediska doprovodní funkce. Cílem mé bakalářské práce je aplikace historicky poučené interpretace skladeb 17. a 18. století při doprovodu na klavír. Při rozboru tématu jsem se opírala o prameny techniky hry na historické klávesové nástroje, zásadní pravidla interpretace a realizaci bassa continua barokních skladeb. Vymezují úlohy korepetitora a zmiňuji problematiku editorských vydání generálbasu. Práce obsahuje úvod, přehled vývoje role hráče na klávesové nástroje, problematiku dnešního vzdělání korepetitorů. V praktické části se zabývám otázkami interpretace a uvádím základní pravidla realizaci doprovodu skladeb 17. a 18. století na klavír.
- Význam harmonického myšlení ve výuce cembalové hry na ZUŠMoravcová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Bakalářská práce se zabývá významem harmonie při výuce cembala na základních uměleckých školách. Zaměřuje se na rozvoj harmonického myšlení a slyšení u cembala. Ukazuje praktické ukázky harmonie na Malých preludiích od Johanna Sebastiana Bacha. Dále uvádí cembalové školy, které se zabývají harmonií. Práce zmiňuje i generálbas a jeho význam v cembalové výuce. Na závěr představuje cvičení, která pomohou ke zlepšení vnímání a cítění harmonie.