Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle vedoucí "KRČMÁŘOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím dramatické výchovyKujanová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-04Bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy při vyučování českého jazyka v 1. ročníku základní školy, a to zejména v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti. Teoretická část je rozdělena na tři dílčí kapitoly. První z nich se věnuje výuce čtení, pojmu čtenářská gramotnost a vztahu k Rámcově vzdělávacímu programu. Druhá část se týká dramatické výchovy a jejímu uplatněním při práci s texty ze slabikáře. Vymezuje místo dramatické výchovy v Rámcově vzdělávacím programu a ve školním vyučování. V závěru tato část shrnuje propojení výuky čtení s dramatickou výchovou. Praktická část je věnována projektu, který se uskutečnil v 1. ročníku základní školy. Projekt ověřuje možnosti a meze využití metod dramatické výchovy pro zefektivnění rozvoje čtenářské gramotnosti ve výuce založené na práci se slabikářem
- Vyučovacie štýly učitelov dramatickej výchovyPoluchová, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Diplomová práca prináša informácie o vyučovacích štýloch a ich kategorizácii. Venuje sa sebareflexii ako kľúčovej kompetencii učiteľa. Popisuje špecifiká profesie učiteľa dramatickej výchovy. Empirická časť diplomovej práce je zameraná na pozorovanie vyučovacích štýlov vybraných učiteľov pri vyučovaní dramatickej výchovy. Ďalej analyzujeme vyučovací štýl každého učiteľa a spoločne výsledky reflektujeme. Ako východisková teória k zisťovaniu vyučovacích štýlov bola zvolená publikácia Fenstermachera a Soltisa: Vyučovací styly učitelů.