Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "FABUŠ, Pavol"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kritická reflexe generativní umělé inteligenceMartinec, Matej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-27Tato práce se věnuje obecnému shrnutí problematiky generativní umělé inteligence. Jelikož se jedná o velmi široký fenomén, jehož kritická reflexe zasahuje do spousty teoretických odvětví, tak i tato práce volí komparativní a multidisciplinární přístup pro získání nadhledu. Zabývá se tématy environmentálními, jako je spotřeba energie a extrakce nerostů. Etickými jako jsou autorská práva nebo zaujatost dat. Ekonomickými a sociálními jako jsou trh práce a proliferace dezinformací. Cílem práce je skrze veškerá zmíněná témata utvořit celistvý a kritický pohled na generativní umělou inteligenci, přesahující jednu disciplínu a senzacechtivé titulky. Na závěr by tato práce měla nabídnout kritický pohled na to, co generativní umělá inteligence je a čím je podmíněná.
- Spekulativní korporativismusBurda, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Tato práce konstruuje pojem spekulativní korporativismus. Chápe jej jako specifickou tendenci uvnitř postinternetového umění v kontextu současných filozofických teorií a uspořádání globální socio-politické situace. Tvrdím, že spekulativní korporativismus existuje jako pokračovatel kritického umění v rámci aktuální postinternetové materiality a technologických inovací přístupných širokému tvůrčímu publiku. Prohlubuje se tak trend, který započal se vznikem Webu 2.0, kdy umělci již neprezentují své osobnosti jako značky, ale imitují mediální strategie komerčních projektů a staví se na jejich úroveň. Předkládám přehled děl, která považuji za signifikantní reprezentanty těchto tendencí a následně z nich extrahuji základní stylistické parametry. Díla spekulativního korporativismu se nacházejí uvnitř virtuálního trojúhelníku mezi postinternetovým uměním, zbožní estetikou a kritickým aktivismem.