Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "POSPISZYL, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Askeze v akčním uměníFekete, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Bakalářská práce Askeze v akčním umění (Význam askeze v akčním umění. Dvě případové studie) se zabývá tématem askeze a jejím použitím v uměleckém vyjadřování. Metodou jsou analýza, komparace a kontextualizace dvou performancí, Ticho a Hlad Lumíra Hladíka a One Year Performance 1979 – 1980 Tehchinga Hsieha, které slouží jako případové studie. Cílem je prozkoumat tato umělecká díla, jejichž forma je velice podobná asketickým praktikám v náboženském kontextu a odpovědět na otázku, co z nich vlastně činí umělecké díla. Práce uvažuje o tom, jaké má použití askeze v uměleckém kontextu obsahovou rovinu a jaké jsou významy a hodnoty, které vytváří. Práce analyzuje a interpretuje obě performance a spojuje je se soudobým uměleckým děním a vlastním životem autorů. Jelikož je askeze silně spojena s duchovními naukami, výsledky analýzy následně porovnává a dává do kontextu s formami víry, zejména s buddhismem.Práce vysledovala důkazy k tvrzení, že při interpretaci obou děl můžeme narazit na vyjádření jistých metafyzických hodnot, ať už je autoři zamýšleli, či nezamýšleli v dílech vyjádřit. Tyto hodnoty se ale vzpírají předem vymezeným formám víry, buď je v sobě popírají, nebo mísí aspekty různých duchovních tradic dohromady. Charakter sakrálnosti v umění se ukazuje jako autonomní, proměnlivý a pluralitní.
- Death Note - Analýza jednotlivých výstupních médiíDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Má bakalárská práce analyzuje jednu z japonských mang, tedy populárních komiksu? Death Note (od scénáristy Takeshi Obaty a kreslíre Tsugumi Ohby), a další média, v kterých se objevila. Jsou to ješte animovaný televizní seriál a dvoudílný hraný film. Snažila jsem se porovnávat je nejen z hlediska výrazových prostredku a deje, ale také jsem zohlednila jejich vztah k japonské soucasné vizuální kulture. Snažila jsem se taktéž obsáhnout širší kontext Japonska, at už vizualitu reklam nebo specificky japonský fenomén ?superflat?. Dalšími zkoumanými jevy byla konkrétní sociální vrstva mladých Japoncu (jejíž zástupci v Death Note podle me vystupují) ? otaku, fenomén Prodigy a také to, jak se v Death Note se samozrejmostí casto objevují a tématizují média. Poté jsem se také zabývala puvodností obrazu zprostredkovaného divákovi, at už komiksem, kresleným seriálem nebo hraným filmem, resp. jeho odvozeností/(ne)puvodností. Cerpala jsem predevším z anglicky psané literatury, ale zdrojem mi byl v hojné míre i internet a císlo casopisu Živel venované Japonsku.
- Hollis FramptonPešek, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Teoretická část bakalařské práce se zaměří na dílo severo-amerického avandgardního filmového tvůrce Hollise Framptona, zejména pak na rozbor filmu Zorn's Lemma z roku 1970. Autor, který se zabýval (mimo jiné) striktní matematickou aplikaci na filmovou strukturu, ve svém díle zanechal komplexní kód; úkolem této práce je dopátrat se základních struktur a domnělé existence vzorců jednoho z děl Framptonovy tvorby.
- Jídlo jako zprostředkovatel významů v konceptuálním uměníGuhová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-13Práce „Jídlo jako zprostředkovatel významu v konceptuálním umění: přístupy Alison Knowles a Rirkrita Tiravaniji“ je případovou studií zkoumající spektrum významů, které jídlo v umění 20. století zprostředkovává, a jejich proměn v závislosti na kontextu. Popisuje a porovnává významy vaření a konzumace jídla, které jsou obsaženy v dílech Alison Knowles Proposition: Make a Salad a The Identical Lunch a dílech Rirkrita Tiravaniji Untitled (Pad Thai) a Untitled (Free/Still) s ohledem na jejich širší dobové a umělecké zakotvení (Fluxus a vztahová estetika). Zkoumá, v jakém momentě se tyto jejich aktivity, využívající běžné činnosti, stávají uměleckým dílem a jakou mytologii si oba umělci vytvářejí. Jedním z důležitých aspektů, který práce sleduje, je motiv sounáležitosti.
- Leonora Carringtonová a její pohyblivé obrazyPetříková, Lea(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Tato bakalářská práce přináší rozšířený, interdisciplinární pohled na tvorbu Leonory Carringtonové, obohacený o dosud marginalizované perspektivy vnímání širokého záběru jejího díla. Carringtonová je představena nejen jako malířka a spisovatelka, především však jako všestranná umělkyně, jejíž práce překračuje kategorie svých vyjadřovacích prostředků. Na základě příkladu putující symboliky je dílo umělkyně zkoumáno v kontextu pohybu mezi médii; rozebrán je vztah mezi textem a obrazem v konkrétních malbách. Dále práce přibližuje přesah tvroby Carringtonové do audiovizuální oblasti; zamýšlí se nad absencí volné filmové tvroby v jejím portfoliu a zároveň přináší analýzu spojitosti mezi uměním Carringtonové a filmy Alejandra Jodorowského. V závěru se pak práce věnuje současným intermediálním poctám Carringtonové v dílech Lucy Skaerové a Madonny.
- Neoficiální umění ve veřejném prostoru na českém územíTurner, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Svou práci jsem zaměřil na umění ve veřejném prostoru, vznikající mimo oficiální struktury. Zajímá mne povaha jednotlivých technik, prostředí ve kterém dílo vznikalo včetně intencí autora, socio- kulturní dopad a také mediální obraz díla. Práce začíná definicí veřejného prostoru, na základě sociálně kritických teorií se pokouším popsat dnešní českou společnost. Pokračuje historickým nastíněním uměleckých aktivit na hranici zákona, kde šlo umělcům o přímý dopad na veřejnost- chronologicky od Vladimíra Boudníka, přes Milana Knížáka a akční umělce až do 90.let. Hlavní pole zájmu je však současná tvorba na poli Public artu. Definuji ilegální veřejné umění včetně svých podkategorií. Na pozadí jednotlivých výrazných děl se pokouším vystihnout atributy dnešní angažované umělecké tvorby. Mapuji snahy českých umělců proniknout svými díly do společnosti, spojit umění s životem. Zajímá mne percepce umění širokým otevřeným publikem. Omezuji se zejména na tvorbu ve městě, i když je pravděpodobné, že je veřejný prostor zdravější právě mimo něj. Záměrně z práce vynechávám platformu, kde se v dnešní době nejsvobodněji uplatňuje možnost svobodné komunikace a umělecké tvorby- internet. Vymezení mé práce spočívá hlavně v těchto pojmech: ilegální pouliční tvorba v rozličných médiích, společenská kritika, umění mimo galerie a oficiální struktury, dopad umění na veřejnost, angažované umění, subverze, streetart, život ve městě. Ve své práci se pokusím zodpovědět na otázku, zda je český veřejný prostor (pokud vůbec nějaký existuje) svobodně využíván jakožto platforma pro nezávislé umění
- PatMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Pat je postavenie v ktorom jeden zo súperov nemôže hrať napriek tomu, že je na rade, pričom jeho kráľ nie je v šachu. Keď je hra v pate, partia sa končí remízou a obaja hráči získavajú po pol bode.
- PlopDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Počátkem byla polární noc na Islandu. ostrov, na něm tma, v ní sníh, v něm stopy; kolem ucha letí koule. potom jsem házela kameny do vody, padaly tam tak lehce. potkala jsem racky; tančili. hledají jak plout, aniž by se usadili. 1 plus 1 jsou 2 a někdy jedno. tuto videobáseň jsem dokončila už za polárního dne; s pomocí dřevěných postaviček z dětství. šlo to samo, chci říct: zdál se mi sen jak film sestříhat. začíná tady a končí... (je kraj, kde by se mlha dala krájet)
- Subjekt-Autor-AutoportrétMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19V mojej bakalárskej práci skúmam funkcie sebazobrazovania v umení v rôznych historických obdobiach a na ich základe rozvíjam súvislosti medzi autoportrétom a koncepciami subjektu a autorstva v rôznych dejinných obdobiach. Od anonymného tvorcu a umenia, ktoré malo vţdy svoje spoločenské opodstatnenie sa s modernou dobou zrodil subjekt a s ním aj autor. Pri konštitúcii subjektu je najdôleţitejší vzťah človeka k jeho ?zrkadlovému obrazu? u iného človeka. Moderný subjekt je zvrchovaná entita, ktorá má moc nad svojou reprezentáciou a materiálny svet, nad ktorým bdie, je v jej moci. Čo sa stane so subjektom a jeho reprezentáciou, keď sa začnú línie modernistickej logiky uzliť? Postmoderný subjekt stratí jasné obrysy a stane sa konštruktom momentálneho diskurzu. Ako s tým súvisí vynález fotografie a rozvoj masmediálnej mašinérie? A čo sa deje so subjektom dnes, pri kaţdodennom sýtení vlastných komunikačných kanálov na internete?
- TVexJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Ve svém projektu se věnuji vlivu televize (respektive obsahu jejího vysílání) na způsob myšlení, utváření představ o vnějším světě a vnímání každodenní reality. Zavřela jsem se na sedm dní do izolovaného prostoru a sledovala čtyři české kanály. V průběhu tohoto týdne jsem si zvala hosty, se kterými jsem se o televizi bavila a kteří, vzhledem ke svému zaměření, televizní vysílání reflektovali. Celá performance (rozhovory, to, jak reaguji na vysílání, volím programy atd.) byla natáčena. Výstupem je video, které obsahuje tři roviny. První - dokumentární - zachycuje týden strávený sledováním televize. Druhá - reflexivní - zprostředkovává reflexe hostů i mé vlastní. Třetí - televizní - tvoří formální stránka mého videa, kterou tematizuji televizní realitu a způsob, jakým je zprostředkována.
- Vnitřní prostor uměníDvořák, Max(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Ve své bakalářské práci analyzuji vybraná díla z oblasti fotografie, hudby, instalací a pohyblivého obrazu, a snažím se definovat jakousi skrytou dimenzi, jež se dle mého názoru otevírá či rozpíná uvnitř využitého média. Tento vnitřní prostor vnímám jako nehmotnou a nepřístupnou strukturu, která svým charakterem může evokovat fyzikální teorie o multidimenzionálním vesmíru. Uvnitř tohoto pole dochází k popření standardních časoprostorových pravidel, a média, která umělci využívají, se tak stávají oknem do tohoto podivuhodného světa. V textu se snažím na základě společných rysů zdánlivě odlišných uměleckých projevů zmapovat a definovat zákonitosti tohoto prostoru.