Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MUSILOVÁ, Martina"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Corrida de toros: Hra, sport, rituál nebo divadlo?Raiterová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Bakalářská práce Corrida de toros: hra, sport, rituál nebo divadlo? se zabývá španělskou tradicí býčích zápasů. Tento fenomén se pokouší nahlédnout na základě konceptů Performančních studií Richarda Schechnera. V první části práce autorka poukazuje na styčné body koridy s hrou, se sportem, s rituálem, s uměním a s divadlem a pokouší se pomocí těchto analogií jev uchopit a přiblížit. V druhé části práce vychází z vlastní divácké zkušenosti a výpovědí obyvatel Španělska a vymezuje polohu corridy de toros na Schechnerově performančním kontinuu. Díky konceptu performančního kontinua můžeme pozorovat proměnlivost fenoménu koridy při pohledu z odlišných perspektiv a uvažovat šířeji o hranicích mezi různými lidskými aktivitami.
- Mísení realistických a antiiluzivních postupů v současném divadlePíza, Ludvík(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06V této bakalářské práci se pokouším charakterizovat některé z možných způsobů prolínání realistických a antiiluzivních prostředků v současném divadle, konkrétně na příkladech inscenací Mýcení Krystiana Lupy a Regulace intimity Jiřího Havelky. Obsáhlejší část práce sestává z analýzy románu Mýcení Thomase Bernharda a Lupovy jevištní adaptace. V obou případech se zaměřuji na celkovou kompozici děl, práci s časoprostorovými rovinami a princip zpřítomňování času. Cílem komparace je popsat základní shodné a rozdílné rysy románu a inscenační koncepce, jež je založena na performativním modelu. Druhou část práce tvoří analýza inscenace Regulace intimity, kde se primárně soustředím na koncept veřejné zpovědi. Zde si kladu za cíl poukázat na vědomou hru s dvěma protichůdnými principy, zachováním autentičnosti sdělení a divadelní konvencí, a na estetický prožitek, který diváku vědomí hry skýtá. V závěru se pokouším shrnout vybrané inscenační principy, jež poukazují na možnosti mísení realistických a antiiluzivních prvků, které se nemusejí striktně vylučovat, ale mohou se posilovat, koexistovat a organicky přecházet jedno do druhého.
- Monodramatické texty v režii Kamily Polívkové ve Studiu HrdinůKalusová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat režijní styl Kamily Polívkové na základě rozboru tří inscenací: Den opričnika, Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny a Skugga Baldur, které režisérka inscenovala v pražském Studiu Hrdinů. Práce se snaží ukázat znaky typické pro režii Kamily Polívkové a popisuje celkovou režijní práci Polívkové ve Studiu Hrdinů. Následně se v bakalářské práci zamýšlím nad tím, co přináší inscenování monodramatických textů a jak přítomnost jednoho herce na jevišti ovlivňuje diváckou pozornost. Zdrojem informací pro tuto práci jsou především záznamy inscenací, rozhovory s režisérkou, odborná literatura a v neposlední řadě mé vlastní divácké zkušenosti ze zhlédnutých inscenací Kamily Polívkové.