Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HRONOVÁ, Anna"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Klavírní tvorba španělských skladatelů v transkripci pro kytaruMátl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05Tato bakalářská práce pojednává o klavírních dílech španělských autorů a jejich transkripcích pro klasickou kytaru. Je zaměřena konkrétně na díla Isaaca Albénize, Enrique Granadose a Manuela de Fally. Cílem této práce je podrobně porovnat jednu skladbu každého z nich s kytarovou transkripcí, popsat hlavní rozdíly v notovém zápisu a ve způsobech interpretace. Součástí těchto srovnání jsou také konkrétní ukázky jednotlivých rozdílů v notových materiálech. Dalším cílem je zhodnotit, zda je vytváření úprav klavírních skladeb pro kytaru přínosné. V práci jsou využity srovnávací metody mezi originálními klavírními verzemi a vybranými úpravami pro kytaru. V závěru práce jsou shrnuty klíčové poznatky hlavních rozdílů. Součástí práce jsou také stručné životopisy těchto tří osobností.
- Komorní tvorba Johanna Kaspara Mertze se zaměřením na kytarová duaDedková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Ve své bakalářské práci se věnuji komorní tvorbě skladatele J.K.Mertze, a především se zaměřuji na kytarová dua. Práce je dále rozšířena o jeho životopis a souhrnné dílo jak pro sólovou, tak pro komorní tvorbu s důrazem na kytarová dua. Hlavní kapitola o kompozicích pro dvě kytary obsahuje mimo historii a vznik těchto děl také problematiku hry, interpretaci a rozbor kytarových duet se srovnáním několika různých interpretací. Pro tuto bakalářskou práci jsem jako své hlavní zdroje použila disertační práci Martina Krajča s názvem Hudba pre gitaru v Bratislave v prvej polovici 19. storočia, s dôrazom na osobnosť J.K.Mertza a knihu Caspar Joseph Mertz: Leben und Werk des letzten Gitarristen im österreichischen Biedermeier od Astrid Stempnikové. Hlavním důvodem použití těchto zdrojů byl fakt, že o komorním díle J. K. Mertze není napsána ucelená práce v českém jazyce. Téma jsem si vybrala na základě několika skutečností. První z nich byla má hráčská zkušenost s komorními skladbami J. K. Mertze. Další bylo hlubší poznání jednotlivých komorních skladeb a využití následných poznatků při mé pedagogické činnosti. V neposlední řadě to byla má motivace zpracovat toto téma do českého jazyka. Dle mého názoru se jedná o velmi zajímavou a oblíbenou skladatelskou osobnost 19. století, neboť jeho tvorba je nedílnou součástí kytarového repertoáru.
- Pojetí kytarových transkripcí období barokaKudelásek, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kytarových transkripcí barokních děl. Úvodní část popisuje, jak transkripce tvořit, čemu věnovat pozornost a jaká díla je vhodné přepisovat. Následující kapitola se věnuje skladateli J. S. Bachovi a jeho kompozicím, které jsou vhodné k přepisu na kytaru. Následuje porovnávání zvukových ukázek originální verze s kytarovou transkripcí. Závěr práce je věnován rozhovorům s významnými interprety Bachovy hudby.
- Rozvoj technických dovedností kytarových žáků ZUŠKawuloková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj technických dovedností na úrovni žáků, kteří se vzdělávají v rámci základních uměleckých škol v oboru hra na kytaru. Tato práce vytváří systematický komplex důležitých poznatků, technických cvičení a etud, které řeší základní kategorie kytarové techniky, s nimiž se žáci na ZUŠ dostávají do kontaktu. Práce slouží k zefektivnění přímé i nepřímé pedagogické činnosti kytarových učitelů ZUŠ. Pro přehlednost je práce rozdělena do několika kapitol a podkapitol, z níž každá pojednává o jiné technické dovednosti.